En kjøttfri middag – eller fem

Jeg har stor tro på at det å kutte ut kjøtt én dag i uka hjelper, selv om å kutte ut kjøtt helt hadde kanskje vært best (men jeg er aaaltfor glad i kjøtt til å klare det, i hvert fall for øyeblikket). Derfor får du nå oppskriften på fem av mine favoritter blant kjøttfrie middager!

1. Byggburger

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Deilig og saftig burger i hjemmelaget brød, med vegansk aioli og stekte potetbåter med dill. NAM! Oppskriften finner du her.
 

2. Tacogryte med kikerter

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Alle smakene fra taco, men uten kjøtt. Oppskriften finner du her.

3. Soppsuppe

Deilig og kremet! Oppskriften finner du her.

4. Falafel i pita

Min første anvendelse av kikerter, og jammen falt det ikke i smak! Oppskriften finner du her.
 

5. Potet- og purresuppe

Kanskje min favorittsuppe, ever. Oppskriften finner du her.

Kanskje du går for kjøttfri middag i dag?

12 kommentarer

Siste innlegg