For the love of leather

Det er nesten litt flaut å si, men jeg har kjøpt ytterligere to skinnjakker (“skinn”-jakker). Jeg som sa at den røde skulle være årets eneste innkjøp, for så å kjøpe den semskede, for  å kjøpe to til. Kan det være at vi har et lite problem her? Neida. (Joda.)

Ops, nå glemte jeg faktisk den jakken jeg kjøpte på bruktmarked for førti kroner. Jeg har kjøpt fem skinnjakker i år, kjære vene…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Denne overrumplet meg da jeg vandret inn på Cubus Surnadal av alle steder. De kjørte supertilbud med 49 kroner for alle salgsvarer, og denne var på salg. Ja, seriøst, den kostet FØRTINI KRONER. Jeg finner så mye glede i å gjøre slike kupp at det er nesten litt skummelt. Jeg mener, det bruser i kroppen og jeg blir litt ør i hodet… Jeg gjentar: Det kan være vi har et lite problem her. UANSETT, denne ble med hjem for snaue femtilappen, og jeg sparer på den frem til kulda setter inn. Dere skjønner, jeg kjøpte den litt for stor slik at jeg har en jakke jeg kan bruke med strikkegensere og slikt under, var ikke det lurt? (klassisk rettferdiggjøring for kjøpet her, altså)

Og så, kronjuvelen:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg har jo mast om denne ved flere anledninger (her og her), og selv om Zara var utsolgt i hele Norden – no kidding, mannedyret tenkte å kjøpe den til meg i bursdagsgave, men det var jo komplett umulig – så kom eBay til unnsetning. Den er nok det dyreste jeg har kjøpt på eBay (300 kroner), men når den innfridde så til de grader er det heeelt i orden. Den er – så- FIN! Zara-jakken og denne er bortimot identiske, med unntak av prisen, foret og merkelappen, og man kunne også kjøpe den i rosa, blå og svart, akkurat som på Zara. (Om du er interessert finner du jakken her, fra en selger med 100% positiv feedback)

Nå har jeg altså sju skinnjakker. Hvor mange har du?

25 kommentarer

Siste innlegg