Lazy

SOUNDTRACK: The Chordettes – Mr Sandman

I dag har jeg hatt fri. Jeg startet dagen med å hente et par pakker på postkontoret (ja, etter å ha sett en episode Orange is the New Black, selvfølgelig), og jeg må bare fortelle dere det som bekrefter hvor ofte jeg faktisk er på postkontoret og henter pakker: Idet jeg kommer inn døra smiler og vinker mannen til meg (mannen som i mannen som nesten alltid er i postdelen av butikken og som kjenner meg ved navn) og smiler. “Leng siden æ har sjett dæ no!” Han dukker ned bak en reol og dukker opp med to pakker – ja, mine pakker. Ikke bare har han det klart hvem jeg er, han merker seg at det er pakker til meg og legger dem slik at han skal finne dem raskt når jeg kommer. Her snakker vi service!

I pakkene fant jeg en sovemaske (ja, det trengs) og det jeg har ventet på VELDIG lenge:

City of Heavenly Fire, bok nummer seks av seks i Mortal Instruments-serien av Cassandra Clare!

Jeg kan derimot ikke kaste meg over den med én gang, for først må jeg lese ferdig The Ultimate Hitchhiker’s Guide to the Galaxy og En gatekatt ved navn Bob – begge er lånt på biblioteket og dermed med begrenset tid, så de er førsteprioritet. MEN SÅ! Jeg må forresten slutte å kjøpe/låne bøker og konsentrere meg om dem jeg har nå, for jeg har nok et godt titalls bøker jeg ikke har lest ennå, kjøpt på diverse loppemarked og The Book Depository. Kanskje jeg skal lage en liste over alle jeg har som jeg ikke har lest, og så jobbe meg systematisk gjennom?

Jeg lovet jo forresten at bloggingen skulle bli sååå mye bedre etter eksamen, men med ny jobb, avskjed med venner og diverse ting som har hopet seg opp siden første eksamen har jeg ikke hatt så mye tid som jeg forventet. På lørdag har jeg derimot 100% fri, så da skal jeg a) lage meg litt planer og oversikter, b) ta bilde av alle tingene jeg ikke har postet om her på bloggen (og det er mye…) og c) fullføre utkastene jeg begynte på da jeg kom på et bra tema men hadde dårlig tid. Det er mange av dem, for å si det sånn!


I’ve had the day off, and I started it by picking up some stuff at the post office, like this book. City of Heavenly Fire has been longed for for quite a while, and finally it’s here! I can’t start readng it straight away though, because I have to finish the two I borrowed at the library since there is a limited time that I am allowed to keep them. But after that!

By the way, I know I promised better posts after I had finished my exams, but I had not expected all the stuff I put off since my first exam to catch up with me already, and with this in addition to a new job I just don’t have as much spare time as I thought I would have. However, I do have Saturday off, and I’m planning to a) make some plans and to do lists, b) photograph al the stuff I haven’t written about yet (and trust me, that’s a lot) and c) finish all the drafts I started on when I thought of a good topic but was in a hurry. Yay!

3 kommentarer
    1. Haha, kjenner igjen den situasjonen når jeg skal hente pakker ja. Nå ankommer riktignok alle pakkene til den lille hjembygda mi, så alle kjenner alle og er så og si i slekt med alle 🙂 Så litt stas at du blir såpass husket i byen da, hehe!
      Ja, man tror man får så mye mer tid til overs til sommeren- Men det gjør man jo ikke :p Håper du skriver meningen din om den sjette boken. Tror jeg har lest de to første bøkene i serien, men husker svært lite av dem :p
      – Siri

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg