Matte lips, please!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Makeup Mekka får meg altfor ofte på kroken med sine Try Me-produkter, det vil helt nye produkter til en veldig lav pris, slik at kundene deres får prøve nye ting uten å måtte punge ut så altfor mye. Men det blir jo litt når man bestiller hvert eneste Try Me-produkt…! (neida) (joda?)

Jeg har vært flink en stund nå, men da jeg fikk e-post om Super Matte Lip Cream til 19 kroner stykket (!), så sa det seg selv. Jeg bestilte altså to stykker, i fargene Kiss og Hangover:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kiss omtales på nettsiden som en “matte mørk plommefarge med et hint av rødt i”:

Mens Hangover er en “matte kald mørk lillafarge”:

Jeg likte begge fargene veldig godt, og synes de passer meg og min palett. Favoritten ble nok Hangover, men det er kanskje mest fordi jeg ikke har noen lignende farger fra før. 



REVIEW

Pris: 19 kroner på Try Me-tilbud, ellers 99 kroner.
Forpakning: Enkel og praktisk, og veldig lik NYX Soft Matte Lip Cream sin!?
Påføring: Samme kost som allerede nevnte NYX-produkt, som jeg synes er bra. Det blir fort for mye produkt på kosten, så man må være påpasselig med å tørke av litt på kanten av beholderen før man setter kosten på leppene. Om man husker dette er det enkelt å fordele produktet uten at det blir for mye/ujevnt.
Resultat: Godt pigmentert og jevnt fordelt. Fin og trendy matt effekt, men vil ikke si den er SUPERmatt, som navnet tilsier.
Holdbarhet: Holder overraskende godt ved spising/drikking! Den er derimot veldig tørr, så anbefales ikke for dem som sliter med veldig tørre lepper, i hvert fall ikke uten et godt underlag og anledning til å friske opp. Savner den myke følelsen man får med Soft Matte Lip Cream fra NYX.
Karakter: 3/5
Verdt pengene: Til Try Me-pris, helt klart. Kommer nok ikke til å kjøpe til fullpris ettersom den er dyrere og dårligere kvalitetsmessig enn konkurrenten fra NYX.


Hvis du vil se mine NYX Soft Matte Lip Swatches kan du se her og her.

16 kommentarer

Siste innlegg