From Copenhagen to Transylvania

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Etter inspoinnlegget mitt om mørke lepper for et par uker siden, tikket det inn en kommentar fra Siri om at det var salg på NYX hos BliVakker. Svak som jeg er kikket jeg innom, og ettersom jeg ikke klarte å velge enten Copenhagen eller Transylvania, så ble det begge to.

NYX Soft Matte Lip Cream er nok kanskje favorittleppeproduktet mitt, og jeg har nå 8 forskjellige nyanser (se swatchinnlegg av de andre seks her). Den mørkeste jeg hadde fra før var Prague, som er en skikkelig fin fuchsiatone (som jeg er litt nyforelsket i nå, faktisk), men nå har jeg altså de to mørkeste nyansene i samlingen min. Som alltid synes jeg ikke bildene yter leppefargene rettferdighet, for fargene er for mitt øye dypere og finere. Men-men!

Transylvania er i utgangspunktet skikkelig mørk og lillabrun, men for at resultatet skal bli fint må man være litt tålmodig og ta det i flere runder. Det er jo slik med mørke farger (i hvert fall på mine lepper) at det fort kan bli ujevnt og “klumpete”, men om du legger Transylvania i flere lag (der hvert lag får tørke) blir det veldig mørkt og fint – og jevnt. Her har jeg ikke så mye produkt på, så man kan oppnå et mye mørkere resultat om man har lyst på dét.

Copenhagen var kanskje mer rød enn forventet. Den har derimot litt mer lillapreg enn klassisk rød, men uten å bli vampete slik som Transylvania. Med denne får jeg ikke problemet med at fargen blir ujevn, og den gir en veldig fin og glamorøs look. Også her kan du legge flere lag for å få sterkere og mørkere farge, noe jeg synes er flott, for da kan man jo variere!

For meg kommer mørke leppestifter til sin rett med småmatt hud, definerte bryn og mascara, og kanskje pittelitt eyeliner helt langst vippekanten øverst.

Har du prøvd NYX Soft Matte Lip Cream?

12 kommentarer

Siste innlegg