Farvel, oktober 2012

Æsj. Nå er oktober ferdig allerede, det vil si det er knappe måneden igjen til eksamenstida! 🙁 

Oktober har vært lite minneverdig. Det vil si, det er ikke så mye utenom det vanlige som har skjedd. Skole, jobb, nettshopping, trening. Det har snødd som bare POKKER og så har det vært litt sol, også. Å finne frem dunjakka i oktober og fremdeles gå rundt og fryse har jo vært litt surrealistisk, men hey, velkommen til Norge!

Jeg bestemte meg for lenge siden for å holde bloggkonkurranse, og i oktober ble det endelig! Avslutter den på lørdag, så det er fremdeles tid til å melde seg på 🙂

Skolesituasjonen min er for tida veldig lite krevende. Jeg føler jeg ikke trenger å gjøre noe, og får alle oppgaver godkjent uten å egentlig ha anstrengt meg i det hele tatt. Dette er jo forsåvidt en bra ting, men jeg trenger utfordringer ellers mister jeg motivasjonen og begynner med andre ting. Som å lese skjønnlitteratur.

I løpet av oktober har jeg nemlig lest meg gjennom The Hunger Games-bøkene til Suzanne Collins, og jeg gråt da jeg var ferdig. For en fantastisk forfatter! Gjennom de to siste bøkene satt jeg og gispet, lo og hikstet, og da jeg var ferdig ble jeg litt tom innvendig: “Er det ikke mer nå?” Historien om Katniss og Peeta trollbandt meg fullstendig, og jeg gleder meg sånn til å se resten av adaptasjonen til filmlerretet! 

(whi)

Når jeg tenker meg om, er det egentlig mest The Hunger Games det har dreid seg om i det siste. Hvem trenger vel et liv når det finnes fiksjon? Neida, jeg liker å leve, men noen ganger er det verdt å gjemme seg bort litt – spesielt når man leser bøker som er så godt skrevet.

Har du lest Hunger Games-bøkene?
Hva har skjedd med deg den siste måneden? 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg