Your body is a wonderland

Nei altså, har et veldig bra forhold til kroppen min, jeg.

Eller? Spør mannedyret mitt, han kan fortelle deg om alle gangene jeg tar tak i magen/kjærlighetshåndtakene/lårene og rynker misfornøyd på nesen. Saken er at jeg tror jeg har lagt på meg etter at jeg flyttet hjemmefra, men det er det bare jeg som ser. Det er ingen jeans som jeg ikke får igjen eller tights som er for tighte. Det er ikke noe mer, men jeg synes jeg ser at jeg er større. Den onde dama i speilet er tilbake, folkens.

Hun ser nemlig på meg fra refleksjonen min, peker med de lubne fingrene på områdene jeg er usikker på og sier kynisk at nå må du slutte å spise så mye, du kommer til å bli feit. Trivelig frøken, med andre ord. Din verste kritiker er deg selv, sier de jo, og i dette tilfellet er det virkelig sant.

Men så kan jeg våkne en dag, hoppe ut av senga og danse foran speilet – wow, jeg ser bra ut! Frem til de siste ukene har dette vært tilfellet mesteparten av tiden, men så gikk jeg på en liten smell og jeg sitter her fremdeles med bandasjen rundt hodet og over det ene øyet. Ser ikke verden rundt meg helt klart og aller minst meg selv. Jeg skulle jo begynne å trene denne uka, men jeg lager unnskyldning på unnskyldning og har unngått temaet og spist kjeks og drukket brus i stedet. Flott utvikling, ikke sant?

Noe annet de sier (hvem er disse “de” egentlig?) er: Ny uke, nye muligheter. Så i uka som kommer skal jeg trene, jeg skal ikke drikke brus før det er fredag og jeg har lov (samme med kjeks, is, snacks) og jeg skal gjøre noe med den onde dama i speilet. Jeg gidder jo ikke ha ei slik kjerring lurende rundt i leiligheten! Starter veldig bra nå føler jeg, sitter i sofaen og koser meg med druer, banan og sitronvann 🙂

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg