Blue jeans

Jeg får meg tydeligvis aldri til å lage et ordentlig innlegg med det jeg kjøpte i Barcelona, så her er det dere får foreløpig. Dette jeansparet fra Pull & Bear var vel det eneste jeg kjøpte til fullpris (som ikke er fra Primark) men noe av det jeg er mest fornøyd med.

Det ser kanskje ut som en helt vanlig dongeribukse, og det er det jo forsåvidt også, men til forskjell fra Bik Bok-parene mine er denne av 98% bomull, det vil si null polyester. Dette virker inn på for eksempel varme, for denne holder mye bedre på varmen enn Never Denim-parene mine! De resterende 2% består av elastan, som må til for at det skal bli ordentlig skinny jeans. Til at de kostet knappe 220 kroner eller noe slikt er jeg veldig fornøyd og overrasket over hvor god kvaliteten er. Nå har jeg riktignok null erfaring med hvordan de holder formen ettersom de ikke har blitt vasket ennå, men jeg krysser fingrene!


I feel like I’ve been promising you a shopping post featuring my Barcelona buys for ages now, but I haven’t gotten around to it yet. Here’s a sneak peak of my Pull & Bear jeans, the only item I bought that was not on sale, but one of the items I am most content with.

They might look like just regular jeans, and well, they ARE, but compared to my Bik Bok jeans, these contain 98% cotton, ergo zero polyester. This has a huge impact on warmth, because this pair keeps me much warmer than my other jeans. The remaining 2% is elastan, which is necessary for them to be proper skinny jeans. They cost me like 220 NOK, and I am so happy with them, in addition to being surprised by the good quality. It must be said that I haven’t washed them yet so I have no idea if the shape changes or not, but I’m crossing my fingers it’ll stay this way!

12 kommentarer

Siste innlegg