Merci, 2014

Så, nok et år har gått. Jeg er ett år nærmere mastergraden min, jeg er ett år nærmere drømmejobben min. For ja, drømmejobben min er å være lærer. Tenk så heldig jeg er!

Dette året har egentlig gått ganske fort, samtidig som det ikke har det. Jeg har kommet (mye) nærmere lektorvennene mine mens noen av dem jeg hang mye med før har kommet mer på avstand. Med de fleste var dette slett ikke meningen – det bare ble slik – men med enkelte andre var det kanskje en litt mer bevisst prosess. Jeg prøver nemlig å kutte ut negativitet, og negative mennesker blir dermed også plukket bort. Heldigvis gjelder ikke dette mange! Men det er kanskje noen som kjenner seg igjen når jeg sier at jeg har noen i omgangskretsen som jeg “må” være venn med? Vi har jo felles venner så da “må” jeg jo be henne med på diverse events, o.l.. Jeg har blitt såpass voksen nå at jeg velger meg venner selv, og dermed blir noen luket bort fordi jeg rett og slett ikke er interessert i å ha dem i livet mitt lenger.

Skal vi se, hva annet har jeg gjort?

♥  Jeg har fått min aller første A i et fag, og selv om dette skjedde i mai svever jeg ennå på en rosa sky.

♥  Jeg har skaffet meg iPhone, som er blitt den telefonen jeg er aller mest fornøyd med av alle de 5-6-7(?) telefonene jeg har eid. 

♥  Når vi først er inne på duppedingser må jeg nevne Kindle, som er blitt min nye faste følgesvenn. Teknologi ♥

♥  Av andre gode kjøp er også de vinrøde snørestøvlene mine et selvskrevent punkt på lista, for de er velbrukt allerede og vel så det!

♥  Jeg har fått oppleve noen veldig fine konserter: Veronica Maggio, Comet Kid, Team Me, Kakkmaddafakka og Highasakite. Herregud, Highasakite ♥

♥  Min kjære Milie flyttet fra Trondheim i sommer, noe som resulterte i at jeg må ha meg til Oslo et par ganger i året – å neeei, det var jo kjempedumt! Men jeg savner deg mye mye mye ♥

♥  Jeg har vært jevnt over lykkelig. Noe jeg kan si med hånden på hjertet, og det føles veldig bra.

♥  Jeg har lest mange bøker – over femti! Jeg fullførte Goodreads-målet mitt om 45 bøker i starten av oktober og utvidet dermed til 50 (fordi det er et fint rundt tall og eksamenstiden nærmet seg så jeg kunne ikke høyne så altfor mye). Da jeg ble ferdig med siste eksamen 9. desember var det derimot rett tilbake på “lesevogna” igjen, og jeg kan nå stolt skrive at jeg leste 54 i løpet av 2014. Og da var det lengre perioder der jeg ikke leste noe pga hodepine/migrene.

♥  Bloggen har fått 40 følgere på Bloglovin! (nå er det ikke akkurat skrevet i stein så det kan hende det blir mindre igjen, men i skrivende stund er tallet førti. FØRTI!)

♥  Jeg har jobbet i en interiørbutikk, noe som a) fikk meg til å innse at jeg ikke er skapt til å jobbe i butikk og b) fikk meg virkelig interessert i interiør!

♥  Jeg har fått være engelsklærer for en helt vidunderlig VG1-klasse. Om noen av dere fremdeles besøker bloggen: Jeg savner dere kjempemye.

Så nå er jeg klar for et nytt år. Med praksis, Barcelona-tur i febrbuar (jeg har kanskje ikke fortalt dere om det?) og siste semesterstart ved NTNU i august. Master creeping up on me… Har du hatt et fint år? Fortell meg om det, da!

 


For translation: please copy + paste into Google Translate. Although it’s not grammatically correct or anything, you will hopefully get the gist.

 

3 kommentarer
    1. Så masse bra du har opplevd, og ja jeg kjenner meg igjen i det du sier om venner som gir negativ energi osv. Å de jeg var mye sammen med før har det blitt mindre av, men ikke med vilje. Det blir bare sånn når man begynner på andrefaget sitt merker jeg :/
      Ja, du har vært sååå flink 😀 !! Det er langt over gjennomsnittet på antallet bøker en nordmann leser. Tror det er ca 25-30 i året.
      – Siri

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg