Sigrid Raabe

Jeg tenkte jeg skulle prøve å skrive litt mer om musikk. Jeg vet at det er i alle fall noen som liker at jeg gjør det, og jeg synes jo det er veldig gøy å dele musikk med dere! Så i dag tenkte jeg å dele litt musikk av en relativt ukjent norsk jente som heter Sigrid Raabe (SpotifyFacebook, Urørt, SoundCloud).


(urort.p3.no)

Hun har vært Ukas Urørt på P3 (med sin aller første sang Sun) og her kan du lese en artikkel og høre henne synge sin egen Two Fish (sang nummer to som ble listet på P3) og et cover av 1975 sin sang Sex.

Jeg ble anbefalt å sjekke henne ut av en venninne (som kjenner henne), og den første sangen jeg fant var Two Fish (Loveless Edit). Jeg likte stemmen hennes med én gang, det var liksom et friskt pust i musikk-Norge! I tillegg er hun bare 17 år gammel, så jeg er mektig imponert. Om du går inn på Urørt-siden hennes kan du høre originalversjonen av Two Fish i tillegg til den jeg har linket til og en annen sang som heter Sun. I august la hun ut sangen Known You Forever på Spotify, og den er nok min favoritt hittil. Her er en liveversjon:

Bra, ikke sant?



I am quite fond of writing about music, and as I know that at least some of you like it when I do, I’ll try it more often. Today, I want to tell you about Norwegian singer Sigrid Raabe. She is only seventeen years old, but she has a marvelous voice! Check her out on SpotifyFacebookUrørt or SoundCloud – you won’t regret it!

11 kommentarer

Siste innlegg