Seapony

Seapony er det andre bandet jeg oppdaget i forrige uke (Little Red Lung var det andre, les om det her), og også dette bandet oppdaget jeg gjennom en TV-serie (men der stopper egentlig likheten). På Awkward, som er en MTV-serie, dukker sang- og artistnavn opp hver gang det spilles en sang, noe som er veldig flott for meg for da slipper jeg å google sangteksten (som jeg ellers gjør når jeg hører noe kult). I forrige ukes episode spiltes nemlig Fall Apart, og denne sangen i kombinasjon med scenen var helt fantastisk. Awkward har generelt mye bra musikk, jeg oppdaget jo f.eks. Oh Darling gjennom samme serie (hør Gonna Be Yours).

Seapony består av Danny Rowland, Jen Weidl og Ian Brewer, og sammen lager denne trioen drømmende, myk og søt musikk, akkurat som navnet hentyder. Denne musikken er veldig fin og behagelig å høre på, og passer veldig fint til, tja, alt (men kanskje ikke trening). Når sant skal sies minner Seapony meg veldig om Oh Darling, så det er en viss likhet i musikken som spilles på Awkward, tror jeg. Og så ligner det bittelitt på Best Coast også, og det er en fin ting! Dette er kanskje typisk jentemusikk, jeg mener, de heter Seapony for crying out loud, men jeg liker det veldig veldig godt, og albumet Falling kan stå på repeat i mange timer uten at jeg blir lei.

Smakebiter:

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg