Hjertesmerte

SOUNDTRACK: Daughter – Shallows

En sang kan bety så mye. Den kan få deg til å trekke pusten og gi deg lyst til å kaste deg omkull med verden med ny iver, nytt mot. Den kan få deg til å løpe de siste metrene slik at du klarer treningsmålet ditt. Den kan få deg til å skrike ut all aggresjon og frustrasjon inn i puten.

Og den kan få deg til å måtte gispe etter luft og kjempe for å holde tårene tilbake.


Fordi du håper at et menneske aldri skal få knekke deg slik denne sangen får hjertet ditt til å briste. At du aldri skal hengi deg så mye til noen at de kan ha slik makt over deg som denne sangen har. At den eneste som skal ha slik makt over deg er deg selv. Ikke han, i alle fall ikke han. 

Den kan få deg til å stenge ute alt lys fra vinduene, til å holde alt lys borte fra sjelen din.

Fordi du er så langt nede at bare et lite hvisk om at det finnes en verden utenfor og at den spinner videre uten deg kan ødelegge deg for alltid og du velger derfor å stenge deg inne, inne med tankene, med skjellsordene, med tårene og med armene tviholdende rundt brystet ditt. Ingen skal få hjertet ditt igjen, aldri. Og i alle fall ikke han.

Den kan få deg til å smile, til å huske en stund da alt var fint, lett, ungt.

Fordi en dag går det over. Du innser at det som er forbi er forbi, ingenting kan få ham tilbake og du er den du er uten ham. Du er fri. Og du tenker tilbake på den gangen du hadde alt og likevel ingenting, og hvor godt det føltes, og hvor fint det er å tenke tilbake på at du har elsket og at du ble elsket tilbake. Fordi det er det det handler om. At du tillater deg selv å føle selv om du kan knekke og falle på bakken og ende opp med et hjerte i tusen biter og likevel klarer du å samle deg selv og gi det sammenteipede hjertet til en annen. Fordi du er sterk. Du er fri. Du er et menneske som kan føle, som kan føle hele verden og bli så redd for at følelsene skal oppsluke en, men likevel fortsette å føle, gang på gang, fordi det er det du skal. Hjertet er til for å føle, elske, briste, bli sterkere og elske igjen.

 

Lying on my back, watching stars collide.

12 kommentarer
    1. wow, så utrolig flink du er til å skrive,skildre osv! Talent 🙂 !
      Jeg har jo mine faste sanger som jeg hører på repeat om og om igjen, men jeg får slike følelser av å lese bøker for å være ærlig. Leser oftere bøker enn å lytte til musikk, noe som er rart… For det tar jo mye mindre tid å høre på sanger enn å lese bøker. Men synes jeg får en mer intenst opplevelse av bøker, tihi 🙂
      – Siri

    2. sarai94: Tusen, tusen takk! 🙂
      Jeg er avhengig av musikk, har i ørepropper på bussen, på butikken, mens jeg er på lesesal, +++. Men på en annen side lever jeg meg veldig inn i bøker også (om de er bra skrevet, selvfølgelig), så jeg kjenner meg igjen i det du skriver! 🙂

    3. Det finnes så mange sanger jeg kan kjenne meg igjen i. Når man putter på en sang å tenker “jøss, det er jo sånn jeg føler det akkurat nå, det jeg går gjennom nå”. Musikk betyr en god del. Hvertfall teksten i sangene. Før kunne jeg ikke sovne uten at jeg hørte på musikk 🙂

    4. Woah, så koselig da. Skulle jo hatt noe konfetti og partyhatter, men vi får klare oss med GRATULERER med mange velfortjente og (forhåpentligvis) fine kommentarer! 😀

    5. SaraAlexandra.com: Teksten betyr absolutt mest, men samtidig står musikken for selve stemningen! Noen ganger kan jeg lese en sangtekst og være skikkelig gira på å høre sangen, og så er musikken heeeelt feil og teksten blir liksom meningsløs, haha!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg