Back to school

Ja, da er dagen her. I dag, klokken fakkings 8, starter jeg på mitt tredje (av tilsammen fem) år av lektorutdanningen. Til jul er jeg halvveis, men først skal jeg gjennom fagdidaktikk i både engelsk og fransk, ha pedagogikk både i teori og praksis(!) og et emne som heter språk og danning (som høres ut som vi skal snakke Oxford-engelsk og drikke te og brodere).


Welcome to class! (whi)

Siden jeg har tilbrakt det foregående skoleåret som lettere asosial (med helling mot eremittisme) med hensyn til klassekameratene mine, er det nå på tide at jeg blir kjent med folk jeg faktisk skal gå sammen med noen år fremover. Mye av grunnen til at jeg droppet mange forelesninger forrige høst og i vår var at jeg ikke kjente noen og dermed følte meg litt ekskludert, noe som bare ble understreket av jentene på fremste rad som oppførte seg som om de gikk i første klasse på videregående og sendte stygge blikk. True story. Nå skal jeg derimot ikke ha noe med dem å gjøre, så jeg skal finne meg noen som skal bli det samme som meg, nemlig lærer i engelsk og fransk. Og så skal vi bli bestevenner ♥ ♥ ♥

Det er forresten hardt å være oppe så tidlig. Og så tror jeg det blir hardt å ha skole fra 8 til 16. MEN MEN. Fint å komme i gang! Eller…?

Yes, the day is here, school is back on today at 8 AM and I’m starting my third year (of a total of five) on my road to become an English and French teacher. At Christmas I’m halfway there, but first I have to get through some pedagogy, didactics and a class called language and education, which makes me think we’re going to speak Oxford English and drink tea while embroidering.

Since I spent last school year as a lightly antisocial person (read: eremit) it’s about time I actually got some friends among the people I’m studying with for the next couple of years. A lot of the reason why I skipped my lectures was that I didn’t know anyone and the front row girls (all bitches, I tell you) didn’t make it better with their noses in the sky and scowls. True story. Now that I won’t have anything to do with them anymore I think it’d be easy to get along with someone. And we’ll be the bestest of friends ♥ ♥ ♥

And by the way, it’s really hard getting up this early. And I think it’ll be equally hard to have classes from 8 AM to 4 PM. On the other hand, it’ll be nice to get started! Or will it…?

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg