One hell of a something

SOUNDTRACK: Ellie Goulding – Burn

Hei! Hadde dere en fin helg? 🙂

Jeg hadde det veldig fint ute i Hemne, vi spiste (som vanlig) helt absurde mengder mat, vi var ute med båten, vi kastet hestesko og gikk tur på fjellet. Når det er sagt, så må jeg trekke frem én negativ ting: Flått.

Der familien min har hytte, i innlandet, fins det ikke flått – ikke som jeg har hørt om, i alle fall! Dette resulterte i at jeg ikke tenker over dette udyret når jeg går i skog og mark, jeg vet ikke hvordan det ser ut eller hvor fort det plutselig sitter på kroppen din. Så overraskelsen (og gruen) ble ganske stor da jeg ved middagsbordet i går oppdaget en liten krabat på armen min og mannedyret sa: “Ska du ikke ta bort flåtten?” Say whaaaat!?!? Litt senere fant jeg en til på den andre armen, og da vi kom hjem til Trondheim igjen fant jeg en på hver legg. ÆÆÆÆSJ! Jeg tvang mannedyret til å ta en apesjekk på håret mitt og stod og studerte hver eneste centimeter av meg selv før jeg dusjet og la meg, så jeg tviler på at det er igjen noen (men man vet jo aldri). EKKELT!!! Neste gang skal jeg holde meg på sjøen, tror jeg…


Mannedyret og jeg i går kveld – KOS!

 I dag sov jeg til 9, leste i Rødstrupe (Jo Nesbø) frem til halv 11 og så stod jeg opp. Siden jeg er tidenes tregeste enkelte morgener og i dag er intet unntak, for jeg har nemlig ikke spist frokost ennå. Ops…? Godt med ferie! 🙂

//

I keep forgetting the English translation, but better late than never, right? This weekend was spent out in Hemne, where my boyfriend’s grandparents live and his parents have a cottage down by the sea. We ate too much as usual, we went out on a trip around some islands in a boat and we went hiking in the woods slash mountains. I managed to get four gross little ticks on me, two on my arms and two on my legs. I’ve never seen a tick before and they are very uncommon where my family’s cottage is, so I was a bit (a lot) grossed out, forcing my boyfriend to check my scalp for more of the little monsters. We looked a bit like the monkeys on the picture above! But apart from that, my weekend was super, and I can’t wait to go back in a couple of weeks. But I think I’ll skip the hiking part the next time we go there…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg