DIY: Crystal ring

Hei! Jeg viste dere jo at jeg hadde fiksa meg noen nye ringer, og her er den mest originale (det vil si jeg gjorde mer enn å lime sammen to deler):

Det du trenger er:

♦ tang (min er ganske liten og passer perfekt til smykkelaging, kjøpt på eBay)
♦ ring (kjøpt på Etsy)
♦ smykkeanheng-“base” (flinkmedord.no) (kjøpt på eBay, søk etter “cameo setting”, fant ikke den eksakte jeg brukte)
♦ glassperler, evt. steinperler – finest hvis de er klare for da synes ikke limet i det hele tatt (kjøpt på eBay)
♦ verdens beste lim, nemlig E-6000! (kjøpt på Etsy)

Nå tok jeg ikke bilder ved hvert eneste steg i prosessen (mest fordi det var mye lim ute og gikk), så jeg skal prøve å forklare så godt jeg kan med ord.

1) Bruk tangen og knip av den lille ringen på smykkeanhenget (hvis du ikke vil lage et smykke i stedet for en ring, det går også an, selvfølgelig). Puss av det som eventuelt blir igjen med grovt sandpapir, hvis du gidder det (det gjorde ikke jeg).

2) Stryk utover et jevn lag med lim på smykkeanhenget OG SETT PÅ HETTEN PÅ TUBEN.

3) Vær rask og sett perlene ned i limet. Jeg la først oppi så mange som det gikk an horisontalt, for så å legge ekstra perler vertikalt ned i tomrommene rundt om. Slik ble det seende litt ut som naturlige krystaller. Stryk vekk eventuelt overflødig lim med litt tørkepapir.

4) La det hele ligge og tørke, gjerne over natten så du vet perlene sitter ordentlig fast.

5) Lim anhenget til ringen, la det ligge og tørke leeenge (på tuben står det fra 24-72 timer, dette avhenger såklart av flatestørrelse og mengde lim – jeg lot det ligge i en dag) og voilà:

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg