New girl in class

Så, da var sommerferien over. Vekk med dårlige matvaner og dager fulle av sløving foran diverse skjermer, frem med skolebøker og penner. I morgen starter jeg mitt femte semester på NTNU Dragvoll, og dette året blir brukt til fransk. Fransk samfunn, historie og litteratur! Og så et par ekstrafag som heter Språk og samfunn og Examen Paedagogicum. Isn’t my life wonderful?

Fransk, dere, det blir så herlig! Vi glemmer for et øyeblikk at jeg skal ha muntligeksamen i det ene faget som jeg gruer meg til som en flodhest (når de først gruer seg til noe…) og tenker på at jeg igjen skal få høre verdens mest romantiske språk flere ganger i uka. Jeg skal lese på fransk, skrive på fransk – åh, det blir så fint!

Vi glemmer også at jeg ikke kjenner noen, ikke har noen pensumbøker ennå og at jeg ikke kjenner noen (såpass graverende at det må nevnes to ganger). Grunnen til at jeg ikke kjenner noen i år er at jeg i fjor, da jeg gikk engelsk årsstudium, bestemte meg for at jeg skulle bytte til lektorutdanning i engelsk. Siden fagene er like førsteåret lektor og årsstudium, begynner jeg i år på andreåret lektor, da jeg skal gå fransk som blir mitt andre undervisningsfag. Jeg blir dermed satt i klasser med de som går årsstudium fransk og førsteåret lektor i fransk, folk som kjenner hverandre fra før av på grunn av fadderuka. Så har vi meg, da. 

– Ska vi vær venna, du og æ?

Så kleine situasjoner som jeg kommer opp i  jo dette bli et fantastisk år!? Jepp, enig.
Starter du på skolen i morgen? 🙂

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg