Vårlig

Verden tok en aldri så liten (les: GIGANTISK) helomvending siden sist innlegg, og nå sitter vi hjemme, alle mann. Hjemmekontor for dem som har jobb, permittering for mange andre, og så har vi meg, som er arbeidsløs, korona eller ikke, og egentlig har det akkurat som før. Jeg er bare sjeleglad for at jeg fikk inn noen vikartimer før skolene stengte, så kommer det i alle fall litt inn på konto. 

Mars er jo første offisielle vårmåned, men med snø og lave temperaturer så er det fremdeles vinter her i Trondheim (selv om vi straks skriver april). Ennå mer i dag som det er nær sagt SNØSTORM! Men, sola glimter til innimellom, men den kalde vinden… Nei, mens jeg venter på mer vårlig vær så skal jeg sitte og glede meg litt til det som kommer fremover! Fordi selv om alt er annerledes og påska nok blir litt rar, så er det ting å glede seg over. Som for eksempel:

•  at snøen og isen forsvinner helt slik at jeg kan ta frem sykkelen igjen

•  å bruke skinnjakke uten å fryse stumpen av meg

•  å kunne gå i skjørt og kjole uten å bli helt RØD av kulde under strømpebuksa

•  å bruke slangeskinnsbootsene mine som har stått ubrukte siden starten av året fordi det har vært så glatt

•  å tørke klesvask ute i stedet for inne på badet

•  akkurat i dag føles dette månedsvis unna, men å plante i blomsterkassene på verandaen

(whi)

Og så gleder jeg meg selvfølgelig til vi får litt bukt med dette viruset slik at jeg kan treffe familie og venner igjen. Men ting tar tid, vi må være tålmodige og følge retningslinjene vi har fått fra staten og helsevesenet. De kom av en grunn, og den som tror noe annet… Vel, la oss ikke gå nærmere inn på dét.

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg