Mammutbøker

De siste dagene har jeg sakte men sikkert blitt i dårligere og dårligere form, og etter en megatung dag i går, med feber, kråkestemme og plagsom hosting, måtte jeg bare bli hjemme i dag. Hodet dunker, nesa renner og hosten nekter å forsvinne. Hurra…

Når jeg nå likevel er hjemme kan jeg jo i hvert fall blogge, tenkte jeg, så nå skal jeg vise dere bøkene jeg kjøpte på årets Mammutsalg. Jeg er litt usikker på om den ene faktisk var med på Mammutsalget eller om den bare var på salg, likevel, men to innbundne bøker til 269 kroner synes jeg nå uansett er et godt kjøp! Årets kjøp ble to meget omtalte og kritikerroste bøker av samme forfatter, nemlig Sapiens og Homo deus av Yuval Noah Harari. 

Kort om forfatteren:
“Yuval Noah Harari (f. 1976) har en doktorgrad i historie fra University of Oxford og foreleser ved Det hebraiske universitetet i Jerusalem. Hans spesialområde er verdens historie. Harari har skrevet en rekke bøker og artikler, og har gjort stort suksess med sine nettforelesninger om verdenshistorie. Sapiens – en kort historie om menneskeheten ble raskt et internasjonalt fenomen, boken er oversatt til 45 språk og har toppet internasjonale bestselgerlister i årevis. I Norge lå den på bestselgerlisten i mer enn 50 uker. Til sammen har Sapiens og Homo deus solgt i mer enn 12 millioner eksemplarer.” (Cappelendamm.no)

Kort om Sapiens:
“For over 100 000 år siden fantes det seks ulike menneskearter på jorden. I dag finnes det kun en. Oss. Homo sapiens. Hvorfor ble nettopp vår art så fremgangsrik og dominant?” (Cappelendamm.no)

Kort om Homo deus:
“Hvor er menneskeheten på vei? Hvilke framtidsprosjekter, drømmer og mareritt kommer til å prege vår verden under resten av 2000-tallet?” (Cappelendamm.no)

Kjøpte du noe på årets Mammutsalg?

2 kommentarer
    1. Det var litt av et kupp! Samboeren driver å leser den Sapiens, så tenkte jeg skulle lese den etter han. Gi gjerne en lyd om hva du synes 🙂
      Jeg har omsider kommet i gang med “Eleanor Oliphant har det helt fint”, det har vært så hektisk med praksis nå, men endelig har jeg fått snudd noen sider i boka i hvert fall!

      1. Ja, skal skrive om den når jeg er ferdig – vet ikke helt når det blir, ettersom jeg har et titalls andre uleste bøker jeg egentlig tenkte å lese først, men det kommer når det kommer! Så bra at du er kommet i gang 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg