Merci, mars

Vipps, så var mars (og en tredjedel av april) gått, og her sitter jeg og lurer som vanlig på hvor tiden ble av. Mars ble jo preget av en del dårlig form for min del, som viste seg å være kikhoste(!) og jeg ble sykmeldt første uka i april. Det ble altså mye innetid, med mye Netflix, litt lesing og generelt lite aktivitet. Oh well! Som alltid vil jeg skrive ned noen ting jeg setter pris på at skjedde, fordi “gratitude promotes happiness”, som Camilla Pihl skrev på bloggen sin en gang. 

Takk for:

♥  Russian Doll, en skikkelig kul og bra serie (som du kan finne på Netflix).

♥  sol i hvert fall innimellom (det var jo faktisk snøstorm et par ganger også) – hurra for “vår”!

♥  jobben min, som virkelig er super (og jeg gruer meg sånn til vikariatet mitt er ferdig…)

♥  et biprodukt av forrige punkt, nemlig en saftig lønning som gjorde at jeg kunne sette myyyye inn på sparekonto (jeg ELSKER å sette penger inn på sparekonto)

♥  blomstermønster ♥  Jeg bruker jo blomstermønster hele året, men det er alltid ekstra fint når det dukker opp i butikkene om våren.

♥  Lovesick, en av mine favorittserier som jeg nå har sett for andre gang. Tre sesonger FLYR unna, dere aner ikke!

♥  den hjemmelagde burgeren jeg heiv sammen litt på slump, men som smakte SKIKKELIG godt, om jeg får si det selv

♥  Skammarens Dotter-filmatisering nummer to på kino med K, en film jeg har gledet meg skikkelig til og som ikke skuffet. Den fikk bare terningkast tre av anmelderne, noe jeg ikke er enig i i det hele tatt…?

 

Nå er det jo som allerede nevnt april, det er sol og jeg kan sitte ute på den skjermede verandaen vår og lese hver ettermiddag etter jobb. Vi har spist middag ute tre-fire ganger allerede! Det kjennes altså som vår på ekte (selv om det er litt kaldt), og det får meg til å føle meg cirka sånn her:

flowers, pastel, and aesthetic image
(whi)

At jeg blomstrer, altså. Det er ikke mer enn litt sol som skal til!

Hadde du en fin mars?

4 kommentarer
    1. Disse innleggene er like koselig å lese hver gang. Det er så viktig å sette pris på de små tingene, om det så er den sinnsykt digge burgeren som ble torsdagens middag eller blomstene som begynner å sprette opp fra bakken. Husker ikke helt hvordan diktet går, men en lærer vi hadde på barneskolen leste det ofte opp for oss, det var noe sånt som “tenk positive tanker, si positive ord, gjør positive handler og det positive gror”. Tror det er lurt å huske på det innimellom ^^

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg