Maibøker

I april leste jeg mye, mens i mai lyttet jeg mye. Gratismåned på Storytel er aldri å forakte, og jeg har brukt appen til det fulle. Jeg ELSKER at Stephen Fry har lest inn Harry Potter-bøkene, og jeg har hørt på ham nesten hver dag den siste måneden. Harry Potter ♥

ANNE-BRITT HARSEM – MAMMAS SVIK // ★★★★☆
“11. januar 2011 startet rettssaken i den mest alvorlige overgrepssaken vi har hatt i Norge i moderne tid, den såkalte Alvdal-saken. En sak som rystet hele landet, og som avslørte et pedofilt fellesskap i den lille kommunen i Østerdalen. På tiltalebenken satt et samboerpar, et naboektepar og en pensjonert lærer. De var tiltalt for grove overgrep, også mot egne barn. Men historien begynner ikke der. Historien begynner mange år tidligere. Den gang den hovedtiltalte kvinnen bodde i Gjerdrum kommune. Dette er historien til den hovedtiltalte kvinnens eldste datter.” (Goodreads.com)

Det føles litt rart å gi en vurdering av en slik bok, for på ingen måte er dette en GOD bok. Dette er forferdelig lesing, det er ikke til å komme unna. Jeg FATTER ikke hvordan det går an! For det første: Seksuell misbruk av egne barn, det må være noe av det sykeste som går an. For det andre: Denne jenta (og de andre barna) ble sviktet på alle hold. ALLE! Far, besteforeldre, lærere, ALLE. Jeg blir helt kvalm bare jeg tenker på det, og sint, så utrolig sint. Stakkars barn. Dette er som sagt ikke en god bok, men jeg synes det er viktig å ikke lukke øynene for det som er vondt. Kanskje vi blir flinkere til å se og til å hjelpe, og da er det verdt en grusom leseopplevelse.

J. K. ROWLING – ALLE HARRY POTTER-BØKENE // ★★★★★
Denne bokserien trenger vel hverken beskrivelse eller omtale. Det er Harry Potter, lest av Stephen Fry, det er flott. Jeg har storkost meg!

 

Hva foretrekker du: Lese selv eller høre på lydbok?

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg