En mandag av blandede farger

Jeg våknet 04:30 i dag. Avisbudet stampet som en elefant i oppgangen, og så lett som jeg sover så våknet jeg selvfølgelig av det. Og så lå jeg der, da. Stirret. Prøvde å sove. Men nei.

05:45 stod jeg opp for å se på måneformørkelsen gjennom stjernekikkerten jeg fikk av mannedyret til jul. Selvfølgelig var det overskyet så vi så kun et svakt skimt av månen der oppe på himmelen, så det var jo typisk. Om det hadde vært klarvær kunne vi sett noe lignende som dette:

This photo shows the moon during a total lunar eclipse, seen from Los Angeles. Photo / AP
Foto: AP

08:14 løp jeg opp den bratte, nedsnødde stien opp til skolen for å ha undervisning klokken 08:15. Begge bussene mine var forsinket, så selv om jeg var ute i god tid rakk jeg det bare så vidt.

Man skulle tro at jeg etter dette la meg ned og erklærte at dette her, det er en blåmandag. Det var faktisk bare såvidt! Likevel, etter å ha hatt en effektiv økt med planlegging gikk jeg for å ta trikken ned til byen, mens jeg hørte på Synnøve og Vanessas podcast. Bussen opp fra Midtbyen var behagelig full (altså ikke full i det hele tatt), og nå har jeg tent opp i ovnen og venter på at min Ristorante Mozzarella-frossenpizza skal bli ferdig. Jeg pleier å spise tomatbitene på selv om jeg synes de er ekle, men akkurat i dag fjernet jeg faktisk alle.

Fordi jeg fortjener det.

Hva slags mandag har du?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg