Inspirational Monday: Bullet journal

♫  Reign Down av Bombay Bicycle Club

I flere år har jeg tegnet mine egne planleggere ved hjelp av fantasi, tegnesaker og billige notatbøker fra Søstrene Grene. Rett før jul i fjor oppdaget jeg at det er det som kalles “bullet journal”, som har blitt en slags trend verden over. Første januar 2018 begynte jeg å bruke en “ordentlig” notatbok fra Moleskine og litt bedre penner og ble det jeg liker å kalle en “bullet journalist” (dog jeg hadde jo egentlig vært det en god stund allerede). Jeg har altså tegnet og skrevet i Moleskine-boken i hele år, og det er så gøy!

Rett før månedsskiftet setter jeg meg ned og planlegger utforming/tema, og så fyller jeg inn etter hvert som dagene går. Det er i slike situasjoner jeg trenger inspirasjon, og da er Instagram kjekk å ha. Jeg følger hashtaggen #bulletjournal og en rekke flinke bulletjournalister, og så lagrer jeg det jeg liker i en egen “collection” på profilen min som jeg kan bla gjennom når jeg trenger tips og triks. På denne måten har jeg også lært meg kalligrafi! Tips til bra bullet journal-kontoer: @lets.talk.about.bullet, @thepalepaper, @jannplansthings, @journaliyst, @the.whimsical.journal. For å nevne noen!

Under finner dere litt inspirasjon med hensyn til fargebruk, oppsett og illustrasjoner. Noen tegner alt selv, andre bruker boken som en scrapbook der de limer inn bilder og slikt, mens andre igjen liker en miks. Jeg liker å bruke washitape, klistremerker og bilder samt tegne selv. Fint med variasjon!


(whi)

Temaet mitt for november blir Fantastic Beasts i forbindelse med premieren på Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald (som jeg gleder meg SÅNN til) og selv om det blir litt av en utfordring så skal jeg tegne alt selv. Forsiden har jeg allerede laget og jeg ble nok ikke superfornøyd, men alt kan ikke bli perfekt. Kanskje dere vil se når jeg er ferdig?

12 kommentarer

Siste innlegg