Augustbøker

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

JOJO MOYES – AFTER YOU // 410 S. // ★★★★★
“Louisa Clark is no longer just an ordinary girl living an ordinary life. After the transformative six months spent with Will Traynor, she is struggling without him. When an extraordinary accident forces Lou to return home to her family, she can?t help but feel she?s right back where she started. Her body heals, but Lou herself knows that she needs to be kick-started back to life. Which is how she ends up in a church basement with the members of the Moving On support group, who share insights, laughter, frustrations, and terrible cookies. They will also lead her to the strong, capable Sam Fielding?the paramedic, whose business is life and death, and the one man who might be able to understand her. Then a figure from Will?s past appears and hijacks all her plans, propelling her into a very different future…” (Goodreads.com)

Me Before You tok verden med storm, og i After You er den elskverdige Lou tilbake. For å være helt ærlig likte jeg denne boken bedre enn den første. Sorgen virket så ektefølt, og Lou er virkelig en av mine favorittkarakterer noensinne. Du må selvfølgelig lese den første boken for å skjønne denne, men oppfølgeren var absolutt ikke dårlige, det vil jeg bare ha sagt. Og jeg gleder meg stort til å lese bok tre, Still Me!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

CASSANDRA CLARE – CLOCKWORK ANGEL // 481 S. // ★★★★☆
“The year is 1878. Tessa Gray descends into London?s dark supernatural underworld in search of her missing brother. She soon discovers that her only allies are the demon-slaying Shadowhunters?including Will and Jem, the mysterious boys she is attracted to. Soon they find themselves up against the Pandemonium Club, a secret organization of vampires, demons, warlocks, and humans. Equipped with a magical army of unstoppable clockwork creatures, the Club is out to rule the British Empire, and only Tessa and her allies can stop them…” (Goodreads.com)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

CASSANDRA CLARE – CLOCKWORK PRINCE // 502 S. // ★★★★★
Ettersom dette er bok to i en serie, så velger jeg å ikke skrive noe om selve plottet i fare for å avsløre noe om handlingen i den første boken. Det jeg vil si er at jeg i denne boken følte en sterkere tilknytning til karakterene (Jem ♥) og dermed ble mer involvert i historien.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

CASSANDRA CLARE – CLOCKWORK PRINCESS // 567 S. // ★★★★★
Også her velger jeg å droppe resymé, for jeg vil ikke avsløre noe fra de foregående bøkene i serien. Det jeg kan si noe om er serien i sin helhet. Jeg likte jo The Mortal Instruments-bøkene utrolig godt også, og The Infernal Devices (altså disse tre bøkene) var jammen ikke dårligere. Den viktorianske settingen setter kanskje den ekstra piffen på historien for min del, og jeg synes karakterene er nydelige. Jeg gråt da jeg avsluttet Clockwork Princess, og det var tårer av glede. Sukk ♥
 

Jeg leste veldig mye da vi var på ferie, men etter det har det gått litt trått. Jeg skulle jo selvfølgelig lese mer, men jeg har ikke hatt noe lyst, faktisk. Det er nok kanskje Song of Achilles av Madeline Miller som har litt skylden, jeg hadde litt for høye forhåpninger til den, dessverre. Men jeg skal tvinge meg selv til å lese den ferdig, for jeg har en snikende følelse av at the best is yet to come. I tillegg har jeg flere volum av Giant Days som jeg gleder meg til å kikke i!

Hva leste du sist?

10 kommentarer

Siste innlegg