Garnier Micellar Cleansing Water

I samarbeid med Garnier

Jeg ble valgt ut av Buzzador til å motta og teste Micellar Cleansing Water fra Garnier, og her kommer en liten omtale. Akkurat denne gangen har jeg vært litt snikete, for jeg har allerede brukt Micellar Water fra Garnier i laaang tid, men det er jo alltid kjekt med gratis påfyll? Og her kommer jo omtalen, som jo er hele poenget med Buzzador – å skape “buzz” rundt produktet. Man kan jo også si at ettersom jeg har brukt produktet så lenge, så er omtalen min mer troverdig. Uansett, here we go!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

“Garnier Micellar rensevann med miceller som trekker til seg smuss som en magnet, er en utrolig enkel og behagelig måte å fjerne makeup og rense huden på. Den pleiende formelen kan anvendes på alle områder av ansiktet (ansikt, øyne, lepper), og du behøver ikke engang å skylle den av etterpå. Og resultatet? Resultatet er en behagelig rengjort hud.” (Garnier.no)

Micellar Cleansing Water er altså rensevann for å fjerne sminke og skitt fra huden. Jeg bruker det hver eneste kveld (om jeg ikke har sovnet på sofaen, da går jeg nok rett i seng) og fremgangsmåten er veldig enkel: Væt en bomullspad med Micellar Water og legg inntil øynene og gni forsiktig. Voilá, så er sminken borte! Jeg foretrekker dette fremfor andre metoder fordi man får minimalt med gniing (det vil si at man er snillere med hud og vipper) og det blir så fint og rent. Tips: Om du bruker gjenbrukbare pads (for eksempel slike som du kan hekle selv) i stedet for engangspads, så sparer du miljøet for unødvendig avfall.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det har nå blitt lansert flere forskjellige typer Micellar Water at etter hudtype og behov deretter, og jeg har testet to forskjellige: Micellar Cleansing Water Normal and Sensitive Skin og Micellar Cleansing Water in Oil, der sistnevnte er ment for å fjerne vannfast sminke. Begge variantene kommer i flasker som rommer 400 ml (og de varer leeeenge).

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Micellar Cleansing Water Normal and Sensitive Skin er den jeg har brukt mest. Jeg har normal hud med litt fet t-sone innimellom, og jeg synes denne funker flott for meg. Den er veldig mild, noe som gir null ubehag når du fjerner øyesminke, og den har en mild og behagelig duft. 

Micellar Cleansing Water in Oil er ganske uvant når du er vant til den vanlige rosa, for her har vi først og fremst en oljebasert rens, som også lukter en del mer – men den lukter KJEMPEgodt, så dette er ikke et minus i mine øyne. Den føles så klart litt oljete ved bruk, men huden blir absolutt ikke oljete i etterkant. 

Jeg liker begge variantene veldig godt, og har egentlig ingen favoritt, så jeg bytter litt på hvilken jeg bruker. In Oil er såklart vinneren om du ofte bruker vannfast sminke, men det gjør ikke jeg, og ved fjerning av vanlig sminke synes jeg disse er like gode.

Har du brukt micellar-rens før?

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg