Books of July

Ferie = ekstra leselyst! Jeg har faktisk kommet meg gjennom seksten bøker denne måneden, men det skal sies at det var noen korte bøker og tegneserier med. Jaja, bok er bok!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

JAMES BOWEN – BOBS BOK // 380 S. // ★★★☆☆

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

INGEBORG SENNESET – ANOREKTISK // 304 S. // ★★★★☆
Fryktelig, sårt og frustrerende. En veldig sterk bok om en forferdelig lidelse og hvordan livet kan være for dem som lider.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

RANSOM RIGGS – TALES OF THE PECULIAR // 192 S. // ★★★★☆

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

MARGARET ATWOOD – THE HANDMAID’S TALE // 324 S. // ★★★★★
Les boken, se serien. Du må.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

TRYGVE SKAUG – 50-KUBIKKS HJERTE // 138 S. // ★★★★★

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

NATSUKI TAKAYA – FRUITS BASKET, VOL. 2 // 194 S. // ★★★☆☆

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

NATSUKI TAKAYA – FRUITS BASKET, VOL. 3 // 208 S. // ★★★★☆

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

ALEXANDER MCCALL SMITH – THE FULL CUPBOARD OF LIFE // 198 S // ★★★★☆
Ah, min sommerfavorittkarakter Mma Ramotswe slår til igjen! ♥

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

ALEXANDER MCCALL SMITH – IN THE COMPANY OF CHEERFUL LADIES // 231 S. // ★★★★☆

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

J.K. ROWLING – SHORT STORIES FROM HOGWARTS OF POWER, POLITICS AND PESKY POLTERGEISTS // 71 S. // ★★★☆☆

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

J.K. ROWLING – SHORT STORIES FROM HOGWARTS OF HEROISM, HARDSHIP AND DANGEROUS HOBBIES // 71 S. // ★★★★☆

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

J.K. ROWLING – HOGWARTS: AN INCOMPLETE AND UNRELIABLE GUIDE // 79 S. // ★★★☆☆

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

RAINBOW ROWELL – ELEANOR & PARK // 320 S. // ★★★☆☆
Denne boken tror jeg ikke jeg forstod meg helt på. Folk på Goodreads sier at dette er den beste YA-boken noensinne, og jeg er ikke helt der. Veldig fint skrevet, for all del, men jeg forstod ikke relasjonen mellom Eleanor og Park (men søt da), jeg ventet på mer informasjon om Eleanors familieforhold (jeg var for eksempel BOMBEsikker på at det skulle komme frem i klartekst at hun ble seksuelt misbrukt) og den slutten? Jeg burde egentlig gitt den bare to stjerner…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

KELLY SUE DECONNICK – BITCH PLANET VOL. 1: EXTRAORDINARY MACHINE // 158 S. // ★★★★☆
The Handmaid’s Tale møter Orange Is the New Black og det er så BRAAA! Jeg ble ikke ordentlig fanget før i volum to, og så finnes det såklart ikke noe volum tre ennå…. Typisk!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

KELLY SUE DECONNICK – BITCH PLANET VOL. 2: PRESIDENT BITCH // 144 S. // ★★★★★

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

PHILIP PULLMAN – LYRA’S OXFORD // 64 S. // ★★☆☆☆
En historie uten mål og mening. Koselig med Lyra og Pantalaimon (du vet, Det gylne kompass…?), helt ok med resten. Det kommer en ny prequel-bok i høst, da!
 

Hva leste du sist?

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg