To be read

Leselista mi er nært sagt evigvarende, for jeg legger til to for hver bok jeg leser ut. Samtidig, når man er så glad i å lese som meg, så er det absolutt ikke negativt! Her er fem bøker jeg gleder meg ekstremt mye til å lese, og som jeg satser på å komme meg gjennom i løpet av sommeren.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

The Handmaid’s Tale omtales som en av de beste dystopiske romanene noensinne, og jeg håper den er så mørk som den virker. Jeg har også lovet meg selv å ikke se HBO-serien før etter jeg har lest boken, så det fungerer som et ekstra insentiv!

A Court of Wings and Ruin ble bestilt og reservert av meg på biblioteket en goood stund før den kom ut i starten av mai, for etter å ha lest den første boken i serien, A Court of Thorns and Roses, så visste jeg at denne serien var noe for meg. Bok nummer to var fantastisk, så håper den tredje er minst like bra!

Tales of the Peculiar er en samling småhistorier som omtales i Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children-serien. Denne har forsvunnet litt bak i bokhylla og jeg glemte den helt, så det er på høy tid at den blir lest.

Wintersong er nok en fantasybok der omtalen er minst like magisk som omslaget (♡), og jeg gleder meg til å lese om Liesl og goblinkongen (kan man si goblin på norsk? Gnom eller tusse ble liksom ikke helt det samme)

The Name of the Wind er også en fantasybok, en historie om Kvothe som blir en legendarisk trollmann. Denne boken har skyhøy vurdering på Goodreads, så jeg håper den innfrir!

Har du lest noen av disse bøkene?

8 kommentarer
    1. Så moro.
      etter jeg fikk barn så finner jeg ikke roen med å sitte å lese. Hehe jeg gidder faktisk ikke prøve å begynne på noe nå. men når minste jenta blir litt eldre så kan det godt være jeg finner meg en bok å leser 😉
      Kos deg med bøkene

    2. Høres ut som du har mye spennende lesestoff fremover 🙂 Jeg har ikke lest noen av de, nei.. Er litt dårlig på å lese slike bøker når jeg er student.. men ser for meg at lesegleden kommer litt mer tilbake når jeg er ferdig med studier <3

    3. Kathrine Skaug: Ja, jeg gleder meg! Da jeg studerte var lesingen mitt “fristed”, og det ble enklere for meg å lese det jeg faktisk skulle når jeg i tillegg leste det jeg ville. Nå er vi jo alle forskjellige, da!

    4. Mange spennende bøker her!
      Har lest “The Name of The Wind”, og det er en svært god fantasybok-gled deg! Kjæresten min har nettopp begynt på serien, og tror han liker den sålangt 😉
      – Siri

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg