Enchiladas

Tacoen trenger noen ganger å varieres litt. Enten man kjører kjøttfri, nachos-style eller bytter ut den norske versjonen med ekte taco (ikke noe bedre, spør du meg), så fryder forandring. Her har jeg prøvd meg på enchiladas med kyllingkjøttdeig!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Du trenger:

en pakke kyllingkjøttdeig
tacokrydder

en boks hermetisk mais
en boks kidneybønner
en paprika, i biter
hvitost, revet eller skivet

rømme
salsa
ris

Stek kjøttdeigen og ha i krydderet (og litt vann). Fordel tacokjøttdeig, paprika, mais og bønner på tortillaene, og legg de sammenrullede tortillaene i en ildfast form. Legg over hvitost og stek midt i ovnen på 200 grader til osten er gylden. Server med ris, salsa og rømme.

Slik var det altså jeg fikk retten på bildene, MEN i etterkant av måltidet kom jeg frem til at denne versjonen hadde blitt bedre: Bland risen heller inn i tortillafyllet før gratineringen, og dropp den som tilbehør – lag i stedet en frisk og grønn salat. I tillegg kan det være en idé å ha i ost inne i tortillaen, og ikke bare oppå. Flere måter å gjøre det på, og så kan man såklart variere fyllet på mange måter!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

8 kommentarer

Siste innlegg