Favoritter #1

Noen ganger blir det ikke like mye sminke- og skjønnhetsrelaterte innlegg her inne som jeg kanskje skulle ønske, så i 2017 skal jeg kjøre et månedlig innlegg der jeg skriver om mine favorittprodukter som jeg bruker mye der og da, det være seg i håret, i ansiktet, på kroppen… Ja, nøkkelordet er altså #skjønnhet, og her er årets første!

Denne gangen ble det en miks av hud, hår og lepper, der alle utenom Soak and Float er gamle slagere, men uten å ha blitt brukt på en liten stund.

#1 BareMinerals Prime Time Brightening Foundation Primer

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

En flott primer som gir en fin glød. Jeg pleier å blande den med hudkremen min, ofte uten å ha på sminke oppå.

#2 Savex Original

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har skrevet om denne før, men den er GULL for tørre lepper, samtidig som den hjelper mot munnsår. Ja, du hørte riktig! Jeg har nesten aldri munnsår lenger, og det tror jeg er på grunn av denne her. Helt sant!

#3 Lush Soak & Float Shampoo Bar

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ah, Lush, dine velduftende produkter har nok en gang pulled me in. Denne ble kjøpt mest for mannedyret sin skyld, ettersom han sliter med tørr hodebunn, men jeg bruker den også, fordi, vel, det var jeg som kjøpte den. Og den lukter så godt! Jeg har veldig tykt hår og sliter ofte med irritasjon i hodebunnen fordi jeg rett og slett ikke får vasket ut all sjampooen, men det slipper jeg med sjampoo i fast form. Veldig lurt, og så sprer den en deeeilig lukt på badet mens den tørker etter bruk. (og så er den bra for miljøet)

#4 Batiste Dry Shampoo Big & Bouncy XXL Volume

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Altså, hva skulle man gjort uten Batiste? Nå har jeg ikke prøvd så mange andre tørrsjampoo-merker, men det er fordi jeg er så fornøyd med Batiste. Jeg har gått tilbake til midtskill igjen, og av en eller annen grunn tar jeg mer på håret mitt da, ergo blir det fortere fett, spesielt foran ved pannen. Denne varianten gir et flott volum i tillegg til at håret ser rent ut – what’s not to like? (tips: Batiste er på tilbud på H&M sånn annenhver uke, følg med om du bruker fast så sparer du litt)
 

#5 Lush Tea Tree Water Toner

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ah, min gamle venn! Jeg brukte denne fast over en laaang periode for noen år tilbake, men så sluttet jeg tydeligvis. Det kom over meg at jeg skulle ha en slik igjen da jeg kjøpte shampoobaren lenger opp, og vips, så ble denne toneren med hjem. Jeg sprayer i ansiktet rett før jeg tar på hudkrem både morgen og kveld, samt direkte på urenheter om det skulle forekomme. Frisk og god, i tillegg til antiseptisk!

Har du noen skjønnhetsfavoritter for øyeblikket?

16 kommentarer

Siste innlegg