Å finne igjen kreativiteten

Da jeg var yngre tegnet jeg hele tiden. Helt fra jeg var nokså liten, og til jeg gikk på videregående. Men så stagnerte det, og det gikk lengre og lengre tid mellom hver gang jeg engang drodlet. Og hver gang jeg tok blyanten fatt mistet jeg motet, det var liksom så mye vanskeligere enn før. Ond sirkel.

På universitet ble det med blomstermarger i notatbøkene. Ikke bare fikk jeg ikke til å skrive kreativt på grunn av innlæringen av akademisk skriving, men kreativiteten kom ikke ned på papiret i form av tegninger heller. Jeg har ofte fått bilder i hodet som jeg har hatt så lyst til å tegne, men jeg har ikke fått det til. Og så har det gått enda lengre tid til neste gang.

Nå når jeg har masse tid skal jeg tvinge frem kreativiteten igjen, litt etter litt. Første oppgave jeg ga meg selv var en havfrue, som ble ganske stygg. Eller, sikkert fint om jeg var 11-12 år, men nå er jeg jo faktisk 25 (og så er jeg litt kravstor). MEN, alle må begynne et sted, og dette var altså utgangspunktet mitt. Mennesker/menneskelignende skapninger ble litt for vanskelig akkurat nå, så jeg valgte meg et dyr. En rev, for å være eksakt, basert på et bilde jeg fant på nettet. Jeg gjorde det ekstremt enkelt med tanke på pelsen, men jeg syntes det ble ganske bra. Du ser med én gang at det er en rev, liksom, og det er jo ikke så verst! (haha, man må ikke legge lista for høyt, vet dere)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Med litt farger ble den riktig så fin, og jeg ble faktisk så fornøyd. Underveis utbrøt jeg faktisk “jeg får det til!” – til meg selv, helt alene.

Tegner du? Eller gjør du noe annet kreativt?

4 kommentarer
    1. Oj, dette syntes jeg var et veldig bra resultat 😀 Gleder meg til å se mer! Nei, jeg tegner ikke. Har aldri vært noe særlig flink til det. Har et søskenbarn(en av mine bestevenniner) som er illustratør, så hun fikk alt det kreative i familien- hehe 😀
      – Siri

    2. SV- Jo, det stemmer! Det jeg har som profilbilde både her på bloggen og på Face er det bildet :p Om du vil ha litt inspirasjon kan du se litt på tegningene hennes på Instagram. Hun heter inasunart 🙂
      – Siri

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg