Mandagsrutine

Hei! Håper dere har hatt en fin helg?

For at jeg ikke skal bli totalt fjern og ikke vite hvilken dag det er nå som jeg ikke studerer lenger,  jeg ha faste gjøremål på faste dager. Nå begynner jeg heldigvis på jobb igjen i svømmehallen (to dager i uka), men likevel er det kjekt å ha en slags ukeplan. Mandager er kanskje den viktigste dagen, for da går jeg gjennom en slags sjekkliste sånn på formiddagen.

1. Sjekk Mattilbud-appen

Mattilbud er en flott oppfinnelse som sparer deg for unødvendig papiravfall OG som gir deg oversikt over det matbutikkene har å tilby denne uka. Appen hjelper meg også med neste punkt, ettersom jeg ser hva jeg skal kjøpe.

2. Lag ukemeny

Dette tar kanskje litt tid, men det er verdt det når det blir middagstid. Ikke bare har du allerede planlagt hva du skal ha til middag en hel uke fremover, men det er også en god sjanse for at du sparer penger OG at det blir ordentlig mat (for det er jo veldig lett å kjøpe Grandiosa når man ikke klarer å finne på noe?).

3. Støvsug leiligheten

Fint å starte uka med rene golv!

4. Skriv inn eventuelle planer/avtaler i ukesoversikten

Jeg går gjennom Facebook og mobilkalender og meldinger og setter alt inn i en oversikt, slik at ingenting blir glemt.

5. Handle inn mat

Når jeg lager ukemeny skriver jeg samtidig handleliste. På denne måten har jeg full oversikt over hva jeg har og hva jeg trenger, og så slipper jeg å gå for enkle løsninger ettersom jeg allerede har all maten i hus.


(whi)

Har du en mandagsrutine?

12 kommentarer

Siste innlegg