Pokémon GO: Trondheimsguide

Oi, jeg tok meg en liten pause igjen, jeg! Har tilbrakt helgen ute ved fjorden og prioritert heeelt andre ting. Har til og med gjort et skinnjakkekupp! Som lovet, her kommer en liten Trondheimsguide til Pokémon GO-spillere. Jeg har holdt meg mest i sentrum, for det er faktisk der det er mest action.

1. Solsiden

Mitt kjære nabolag har en del å by på, spesielt når det kommer til Pokéstops. Ettersom Pokéstoppene ligger ganske tett går det an å sette seg på en av restaurantene og nå to-tre stykker samtidig. Dermed er det mye lure-aktivitet på disse stoppene, noe som fører til flere Pokémon! Når det er sagt er det veldig mye Drowzee, Zubat, Pidgey, Psyduck og Spearow (som i resten av Trondheim), men det er også mye Magicarp, Goldeen, Polywag, Dratini, Tentacool, Clefairy (spesielt rett ved Gråmølna kunstmuseum). Det har også begynt å dukke opp Eevee og Meowth nå og da, samtidig som det jo kommer mer spesielle en sjelden gang (har fått Aerodactyl, Kabuto, Kabutotops, Grimer, for å nevne noen). Og så pleier det å være ganske mye Staryu rundt Dokkhuset.

2. Midtbyen (Torget, Munkegata, Nordre gate)

Midtbyen kommer med lures og mange Pokéstops. Det er også en god del Pokémon, men det går mest i Pigdey, Rattata og Spearow. MEN noen ganger kommer det en Jynx eller en Grimer, og så har jeg fanget et par Pikachu ved Vår Frue kirke! Er du i beit for Pokéballer er Midtbyen verdt en runde eller to, for her trenger du ikke gå langt for å få mange Pokéstops.

3. Nidarosdomen og Marinen

Dette er jo egentlig en del av Midtbyen, men ettersom det er såpass mange Pokéstops på et såpass lite område. Det ryktes om at Pikachu dukker opp jevnlig på Marinen, men personlig har jeg ikke møtt på en der ennå. Ellers er det som sagt masse stopp der, noe som øker sjansen for lures og dermed blir det ekstra sjanse for kule Pokémon!

4. Gløshaugen

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nå spørs det hvordan studentenes tilbakekomst påvirker trafikken ved Gløshaugen, men her har det vært folksomt i sommer! Akkurat rundt Hovedbygget (som du ser på bildet) er det fire Pokéstopp som folk til stadighet aktiverer lures på. I tillegg er det Magmar i parken foran Hovedbygget, gjerne flere samtidig! Det skal også være Squirtle på vestsiden av Campus, og så fant jeg også en Bulbasaur der en gang (på et stopp med en lure på). Graveler dukket også opp ved Hovedbygget! Ellers er det fint å ta en runde fra Hovedbygget, frem til Realfagsbygget og så tilbake til Hovedbygget igjen for å ta så mange stopp som mulig og dermed samle mange Pokéballer, om man har behov for det.

5. Ilaparken og omegn

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

I Ilaparken finner du to gym og det er en god del stopp rundt omkring. På bildet ser du en parkscene, og der har vi to stopp rett ved hverandre som det ofte er lures på. Og så er det veldig fint i Ilaparken, så om været er fint vil jeg absolutt anbefale å ta turen hit! Scyther er en Pokémon som jevnlig dukker opp på Ila, jeg fant en på vei ned til Skansen, for eksempel. Har også funnet Eevee og Oddish i denne parken, samt de “vanlige” (Rattata, Spearow, Pidgey, Drowzee).

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Om du går Øya fra Ila til f.eks. Gløshaugen, kan du finne mange Goldeen, Magicarp og Slowpoke om du følger stien/veien langs elva, spesielt mellom de to gangbruene. Her har jeg også funnet Eevee, og Diglett dukket opp på radaren, men jeg gadd ikke gå og lete etter den, haha!
 

Andre steder:

1. Lade, spesielt Sirkusparken eller Ladeparken, der dukker Bulbasaur opp jevnlig.

2. Ringvebukta, der har jeg ikke vært selv, men har hørt fra andre at det er en del Squirtle og masse andre Pokémon.

3. Ladestien generelt, på diverse Facebook-sider har jeg sett at det er folk som har fått PONYTA der! Og andre.

4. Geitfjellet, det ryktes om at det fins Snorlax på veien og Dragonite på toppen!? (rykter altså, har ikke sett det selv)

 

Hypen har kanskje lagt seg litt, men jeg spiller fremdeles. Har du funnet noen kule Pokémon? Spiller du i Trondheim, kanskje?

14 kommentarer

Siste innlegg