Gotta catch ’em all

Om dere er på min alder/deromkring, husker dere kanskje da vi samlet på Pokémon-kort, “kjempet” med dem (uten at noen kunne reglene) og byttet oss imellom. Da kort med glins var de største skattene, men alt jeg ville ha var en Ponyta.


Basic kan du være sjæl… (gaming.wikia.com)

Jeg husker vi pleide å leke Pokémon-trenere på barneskolen, der vi kastet imaginære Pokéballer og kjempet mot hverandre på fotballbanen. Trenger jeg å si at vi ikke akkurat var klassens kuleste? Vel, kul eller ikke, vi hadde det i hvert fall gøy. Og så så vi selvfølgelig Pokémon-serien på TV2 på morgenen i helgene! Kort fortalt, vi elsket Pokémon. ELSKET! Men så var det ikke kult mer, kortene ble lagt bort, og TV-serien ble ikke mer enn et nostalgisk øyeblikk vi zappet oss forbi…

Juli, 2016. Jeg hadde vel ikke tenkt på Pokémon på ekstremt lenge (annet enn i drømmene mine – Ponyyytaaaa ♥). Mannedyret og jeg lurte på hva i all verden vi skulle finne på: Jeg ville ut i sola, han ville sitte og spille/programmere (jeg er aldri helt sikker på hva han egentlig holder på med). OG SÅ lastet han ned Pokémon GO, og vi er seriøst helfrelst. 


A DREAM COME TRUE!

Nei, Pokémon GO er ikke offisielt sluppet i Norge ennå (faktisk bare i USA, Australia, New Zealand og Tyskland, tror jeg), MEN hvis du klikker deg inn på 730.no sin artikkel HER får du se triksene som bringer appen til din smarttelefon. Enklest er det om du har Android, men oppskriften for iPhone fungerer også (jeg har testet). Og bare så dere vet det: Pokémon kan dukke opp på de merkeligste steder!

Vi startet forrige lørdag. og på mindre enn en uke (der vi kun har vært ute når mannedyret har vært hjemme, det vil si etter kl. 18 på hverdagene) har vi fanget over 200 Pokémon, derav rundt 50 unike (det er sykt mange Zubat, Drowzee og Pigdey i Trondheim, så vi har mange av hver). Akkurat nå har jeg veldig lyst til å finne en Eevee, og så har vi jo såklart Ponyta – men flamme-Pokémon er tydeligvis ganske sjeldne, for vi har ikke sett noen!

Har du prøvd Pokémon GO?

11 kommentarer
    1. Det virker sååå gøy! var selv en stor Pokémon fan, spilte kort med gutta i gaten, og så på serien. Pluss, hadde én Pokémon sang jeg hørte på repeat, haha x)
      Tror kanskje jeg venter til appen kommer til Norge. Har hørt litt vel mange hacke historier nå 😛

    2. omg gleder meg så til å komme i gang selv! kommer til å miste livet mitt haha. men veit du når det kommer til norge? har lyst til å prøve å få det nå selv, men tenkte liksom prøve å vente til det blir lanser her også…

    3. Ida Øverland Eriksen: Det har blitt lansert i UK nå, så det kommer stadig nærmere… Vet ikke for sikkert når det blir lansert! Tipper det ikke tar altfor lang tid da, ettersom det er så populært 🙂

    4. Jeg lastet det ned først når det kom til Norge, og begynte litt sent. Tar litt tid å komme opp høyt i Level, siden bygda mi inneholder så få pokemon. Bor for få folk her :/ Vi har ikke pokestop enn gang 🙁
      Men jeg har to Evee, og er på jakt etter Vulpix- Det var min favoritt 😀
      – Siri

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg