Summer favourites

Jeg liker å føle meg fin til alle årets årstider, men ettersom vær, vind og temperaturer endrer seg så må også skjønnhetsregimet oppdateres. Her er det jeg bruker for å få en enkel og frisk sommerlook!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

(ikke i anvendt rekkefølge)

MASCARA
Mascara er alfa omega, ingenting vekker fjeset mitt til live enn en runde med mascarabørsten. MUST! Jeg bruker for tiden L’Oréal Paris Volume Million Lashes, liker den veldig, veldig godt!

BRUN OG NUDE EYELINER
Disse to fra Makeup Mekka, nærmere bestemt Pro Water Resistant Eyeliner Pencil i fargene Dark Brown og Fresh Nude, ser kanskje ikke ut som de gjør så mye ut av seg, men de er mine hemmelige våpen for et markert og åpent blikk. Før jeg tar på mascara lager jeg en tynn strek langs øvre vippekant med den brune eyelineren, og så bruker jeg nudefargen på våtkanten nede. Så enkelt, men åh så virkningsfullt!

BLUSHER
Selv om man har fått litt farge i ansiktet er det alltid fint med lette roser i kinnene – synes nå jeg! Bourjois Round Pot Blusher i fargen 74 Rose Ambré gir en fin, ferskenrosa friskhet.

HIGHLIGHTER
På akkurat dette punktet varierer jeg mellom forskjellige produkter, men det som fikk være med her er Makeup Mekka Bright Luminizing Highlighter (et produkt som dessverre ikke fins lenger). Jeg har også en highlighter-palett fra samme merke, samt flere forskjellige flytende highlightere, som jeg bytter på å bruke alt etter humør. Akkurat denne har en gylden farge som passer veldig godt til solbrun hud, og jeg påfører på kinnbeina, under øyenbrynene, på neseryggen og på amorbuen.

LEPPEPOMADE
Tørre lepper er mildt sagt jævlig, så jeg har alltid med meg et fuktighetsgivende leppeprodukt. Akkurat her ser du Balmi, et hendig produkt som er pyramideformet slik at du slipper å bruke fingrene og dermed spre masse bakterier. Ellers bruker jeg også Savex veldig mye.

Akkurat disse produktene bruker jeg cirka hver dag for tiden, om jeg ikke skal noe spesielt eller rett og slett dropper sminken den dagen. Hva har du som dine basic-produkter?

16 kommentarer

Siste innlegg