Posesuppe deluxe

Jada, jeg pleier å lage supper og slikt fra bunnen av, men noen ganger er det greit å bruke posesuppe også, spesielt når en pakke koster 4 kroner på Coop Extra. Men man kan jo alltid gjøre litt mer ut av det, så her er min tomatposesuppe deluxe (i ettertid ser jeg at jeg like gjerne kunne lagd hele greia fra bunnen med tanke på tidsforbruk, men jeg liker smaken på posesuppa. I SAID IT!).

Du trenger:

en pakke tomatsuppe (uten makaroni) + angitt mengde vann
en håndfull fusilli eller makaroni
et par-tre brødskiver (gjerne de tørre du hadde tenkt å kaste uansett)
en boks hermetiske tomater
krydder etter ønske (jeg liker hvitløkspulver og basilkum)
et par-tre-fire spiseskjeer olje

Kutt opp brødskivene i terninger, fordel dem på et stekebrett/i en ildfast form, hell over oljen og krydre. Sett i ovnen på 200 grader til brødbitene er gylne og sprø (nettopp, som krutonger). Om du ikke har noe i mot tomatbiter i suppa kan du helle den hermetiske tomaten rett i kjelen, hvis du er som meg og ikke takler biter kan du kjøre boksens innhold i en blender. Uansett, tomatene skal i en kjele, sammen med suppepulveret og angitt mengde vann. Bland sammen, hiv oppi (gjerne fra avstand) fusilli og tilbered som anvist. 

Noen vil kanskje si at pasta OG krutonger er litt karbo-overload, men jeg er veldig glad i karbohydrater så ja takk, begge deler. Jeg pleier også å krydre selve suppen litt ekstra, gjerne med basilikum og noen ganger litt chili for å få en litt mer unik smak – eller rett frem mer smak. Krutonger kan også tilberedes i stekepanne, men jeg synes det er enklere å få ordentlig sprø krutinger ved å steke i ovnen.

10 kommentarer

Siste innlegg