Mammut

Tidligere har jeg ikke funnet noe særlig til kupp under det årlige Mammutsalget, men i år ble det faktisk en del!

Tre av seks er gaver, men bøker er jo den beste gaven man kan få (spørs litt hvilken bok, kanskje) og da er det greit å spare litt, ettersom bøker er ganske dyre. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

NORSK ETYMOLOGISK ORDBOK
Førpris 599 kr, nå 150. Need I say more? Jeg elsker å finne ut hvorfor vi sier det vi sier (etymologi betyr opprinnelse), og da er jo denne boken perfekt!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

LINNEA MYHRE: KJÆRE + EVIG SØNDAG
Jeg lånte disse bøkene på biblioteket da jeg leste dem i fjor (eller tidligere, husker ikke), men likte dem så godt at jeg ville ha dem i hardperm i bokhylla. Og det har jeg nå! Kjøpte en ekstra utgave av Kjære som blir en bursdagspresang.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

RUDYARD KIPLING: JUNGELBOKEN
Jeg har jo en del tantebarn, og jeg vil gjerne presse dem litt til å lese (det er BRA for dem!), så her er nok en gave.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

TOVE JANSSON: TROLLMANNENS HATT (LYDBOK)
Enda en tantebarngave, måtte selvfølgelig kjøpe denne til bare 49 kr! MUMMI JO!

Kjøpte du noe på Mammutsalget?


I don’t know if this is a thing in other countries, but in Norway we have something called the Mammoth sale every february where bookstores sell a lot of books for a relatively low price. I haven’t found much the previous years, but this time around, I ended up with a few book buys: A Norwegian etymology dictionary, Linnea Myhre’s two books in hardcover, and finally The Jungle Book and a Moomin audiobook as gifts. Is the Mammoth sale an exclusively Norwegian thing?

4 kommentarer
    1. Nei, jeg har jo bokstopp :p Men tipset familien om bøker jeg kunne ønsket meg til bursdagen min da 😀 Hehe, det er innenfor…
      Nydelig utgave av Jungelboken, og jeg har også lyst til å lese Myhre sine bøker 🙂
      – Siri

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg