Revisiting Memory Lane

Da jeg gikk på videregående ble jeg forelsket i The Killers. Jeg hørte på dem hele tiden, jeg skrev ned quotes, brukte sangtekstene som bakgrunn for innlegg på bloggen, og jeg sang med for full hals. Og det resulterte i at jeg nå kan alle sangene fra i hvert fall de tre første albumene deres.

I går kveld gikk jeg forbi et utested på vei hjem fra jobb, og jeg hørte en kjent sangstrofe. Etter litt ransaking i hjernen kom jeg frem til at det var Tranquilize jeg hørte, en sang fra Sawdust der The Killers har fått med seg Lou Reed (og denne “ukjente” stemmen var grunnen til at jeg ikke hørte at det var The Killers med én gang). Og nå, nå sitter jeg og hører The Killers. Igjen.

Her er noen av favorittsangene mine:

Har du hørt om The Killers før?

During my days at upper secondary school, I fell in love with The Killers. I listened to them all the time, I wrote down quotes, I made blog posts with their song lyrics, and I sang along at the top of my lungs. Which is why I now know the songs from at least the three first albums by heart.

I passed by a bar on my way home from work last night, and I heard a line from a song they played. After ransacking my brain, I concluded that what I heard was Lou Reed’s part in the The Killers song Tranquilize, which was why I didn’t recognize the song immediately. And now I’m listening to The Killers. Again.

Here are some of my favourite songs, Mr Brightside, When You Were Young, Romeo & Juliet (Dire Straits cover) and Leave the Bourbon on the Shelf. Have you heard about The Killers?

13 kommentarer

Siste innlegg