Hairdo

Jeg er ikke av dem som tester nye hårfrisyrer hele tiden. Selv om jeg har superlangt og tykt hår som man sikkert kan gjøre bortimot alt med så har jeg rett og slett ikke evnene på plass. Og så er jeg ikke spesielt flink til å flette, heller. Men noen ganger tester jeg litt, og denne gangen ble det en liten vri på hestehalen.

Her har jeg først flettet en (dårlig) flette på venstresiden av hodet, der jeg har tatt og flettet inn hår helt ned til bak øreflippen, omtrent, før jeg flettet en løsthengende flette helt ned til tuppene og satte i et tynt og nøytralt strikk (i tilfelle det blir litt synlig). Sett deretter i et strikk i den resterende delen av håret på høyresiden av ansiktet, helt bak mot nakken. Ta så fletten fra venstresiden og surr rundt hestehalen og fest enden inne i det som hos meg ble en liten ball med en hårspenne.

Jeg synes det blir ordentlig fint om man har litt liv i form av bølger på luggen på høyresiden, og gjerne at det er litt volum – selv om helt tight er fint på mange. 



I’m not the kind of girl who tries out stuff with her hair, mostly because I’m not skilled at all, and I’m so bad at braiding! Even so, I tested a new do recently, featuring a ponytail with a braidy twist.

18 kommentarer

Siste innlegg