Weather girl

God formiddag!

Nå har jeg endelig kommet meg bort til frokostbordet, etter en deilig lang morgen tilbrakt delvis i sengen (med Harry Potter and the Half-Blood Prince) og delvis i dusjen. Etter flere dager med bading i sjøen (og ikke hårvask etterpå, siden jeg visste at jeg skulle bade mer i sjøen) måtte jeg vaske ut alt saltvannet – typ halve Trondheimsfjorden – og det tok jo sin tid når man har, tja, mye hår.

Men ja, sjøen, dere! Som nevnt har jeg de siste dagene ligget henslengt på et svaberg i Korsvika, og jeg er nå a) sykt glad i å bade i sjøen og b) nokså brun. Sommeren fikk litt dårlig samvittighet for foregående måneder og bare BAM: Intense summer-rama! Nå ser det derimot ut som det lakker og lir mot det sedvanlige været:

Jeg føler altså at det er heeelt greit at jeg droppa forelesning i går til fordel for sola, for det ser jammen ikke ut som det blir mye solglimt fremover!

Været er kanskje ikke det kuleste å blogge om, men sol og varme er for meg noe av det beste som fins. Man blir jo glad av sommer og finvær?



After spending quite a number of hours partly in bed (reading Harry Potter and the Half-Blood Prince) and partly in the shower, cleaning half the fjord out of my hair, I am finally eating breakfast. I am fast in love with the sea, as I’ve spent the last couple of days in Korsvika, and my skin is perhaps ten shades darker in addition to my newfound love of swimming in saltwater. And I am SO happy I decided to skip yesterday’s lecture and spend the day in the sun instead, because just look at the forecast for the upcoming week: Rain, rain, rain. The weather might not be the hippest blog topic, but sun and heat are the best there is. You get happier when it’s warm and sunny, right?

6 kommentarer

Siste innlegg