Tunfisksalat på brødskiven

Her kommet lite frokosttips til deg som liker tunfisk og kanskje er litt lei salami og hvitost på brødskiva.

Jeg kjøpte First Price-tunfisk her forleden (litt vel salt og uten slike “håndtak” på lokket, slik at du MÅ bruke boksåpner, så kommer nok til å kjøpe Rema 1000 eller Coop sin i stedet senere) og på boksen var det en liten oppskrift som jeg nå har testet.

Enkelt og greit, der altså. Jeg hadde derimot ikke agurk eller løk, men jeg fant en purreløk og erfaringsmessig skulle det passe bra, noe det også gjorde. Jeg har som vanlig ikke målt hvor mye jeg brukte av det forskjellige, men jeg laget en porsjonsmengde og dermed tar man det litt på sparket. Her virker også smak og behag inn, og dermed kan dere prøve dere frem selv. I min brukte jeg rømme og ikke majones, ettersom jeg er allergisk mot egg.

Godt, (nokså) sunt og mettende! 


 

A little breakfast tip for those of you who like tuna! Mix tuna, sour cream, a few drops of lemon juice, salt and pepper, and chopped cucumber, leek or onions and put it on a slice of bread. Tasty, (pretty) healthy and filling!

8 kommentarer

Siste innlegg