Young Victoria

Det er fredag, det vil si tid for taco (vel, hvit pizza her i huset) og en god film! Det er i alle fall standardkvelden for mange, tror jeg? Her er et lite filmtips fra meg, nemlig Young Victoria fra 2009.

Jeg er en sucker for kostymedramaer, og når vi slenger inn Emily Blunt i tillegg…? Yes please! Blunt spiller altså hovedrollen i dette dramaet om Dronning Victoria av England og hennes første år som regent. En flott kjærlighetshistorie utspiller seg mellom Victoria og Albert (Rupert Friend), samtidig som det foregår en maktkamp mellom parlament, konger og hertuger… Her har du pene mennesker, fine klær, britisk arroganse, ung kjærlighet og et fint soundtrack. Alt det i én film, tenk det!


(vogue.com)

Har du noen filmtips til meg?

2 kommentarer
    1. Veldig god film 🙂 Emily Blunt er fantastisk.
      Om du liker kostymedramaer kan jeg jo anbefale et par filmer (selv om du mest sannsynlig har sett de fleste): Sense and Sensibility, Atonement, Anna Karenina, Pride & Prejudice, The Duchess, Elizabeth. Fjorårets Belle skal visstnok være ganske bra 🙂 Jeg må jo også nevne Downton Abbey, en serie jeg har forelsket meg i. Den anbefaler jeg på det sterkeste.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg