You did not break me

Heldig-heldig-heldigvis ble formen betraktelig bedre etter hvert, og nå er synet på livet litt bedre – igjen. Så da var det sagt! Over til noe helt annet: Før eksamen og jul hadde jeg litt system på bloggingen med noen faste poster på faste dager. En av disse var en musikkrelatert post på tirsdager, og det tenkte jeg at jeg skulle starte med igjen nå. Det er fint med struktur, synes jeg!

Så, i dag vil jeg vise dere Sias nye musikkvideo til sangen Elastic Heart, med Shia LaBeouf og Maddie Ziegler. I videoen danser de sammen, både på en voldsom og en intim måte, så selvfølgelig er det noen som ikke ser kunsten i det og hevder at dette er pedofilt innhold. Det jeg synes er at selv om Shia er en voksen mann og Maddie en ung jente så er det ikke nødvendigvis sånn at det er dette de representerer i dansen/videoen. Kunst kan være direkte og rett frem, men den kan også være ment symbolsk, og da jeg så denne videoen for første gang (hvor jeg fikk nesten vondt i brystet mot slutten) tenkte jeg ikke én gang at dette var upassende.

Og hurra for Shia i bar overkropp. Heeelllooooo! 


Before the exams and Christmas I had some kind of blogging system, where I posted specific stuff on specific days. Like Tuesdays, when I put up a music-related post. I’ve decided to go back to this as I think structure is good in general but also when it comes to blogging!

So, today I wanted to show you Sia’s new music video to her song Elastic Heart, featuring Shia LaBeouf and Maddie Ziegler. As they dance, both violently and intimately, someone of course does not see the art in it and calls it pedofilic content. What I’m thinking is that even though he is a grown man and she is a young girl, they don’t necessarily have to symbolize this in the video. Art can be straight-forward, but also symbolic, and when I saw this the first time (my chest tightened real bad towards the end) I did not once think that this was inappropriate. 

And hello, Shia LaBeouf half-naked. Can I get a “heck yeah”?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg