Kvelden før kvelden

Da er jeg vel hjemme hos foreldrene mine; treet er pyntet, vi ser NRK1 på TV og alt er bare fint. Jeg har vært på besøk til fadderne mine, i utgangspunktet for å levere gaver men endte opp med å være der og snakke i cirka én og en halv time – kjempekoselig! De bor rett ved der mamma og pappa bor, men likevel klarer jeg ikke å komme meg bort til døra deres mer enn én gang i året… Skjerpings! 

w9c_L5yefF
Ganske fint å gå ute ved E6 i dag!

 

Mamma har nå lagt siste hånd på kjolen jeg skal ha på meg i morgen, og jeg gleder meg sånn til å ha den på! Mamma sydde den til meg da jeg skulle på juleball på ungdomsskolen (niendeklasse, tror jeg) og den passet jammen meg ennå hvis man ser bort fra at den måtte legges ut rundt brystet. Ikke det verste stedet å bli større på, spør du meg! Satser på å få knipset et bilde eller to i morgen, så får dere se. Den er superfin, og 100% hjemmelaget (vel, ikke tøyet da, men dere skjønner).

Nå sitter jeg egentlig og venter på at Grevinnen og hovmesteren skal sendes, for det blir faktisk ikke jul uten!
Og hvis jeg ikke får tid til å innom her i morgen: God jul, alle sammen!


I’ve come home to my parents now, and everything’s just great – the tree is done, NRK1 is on and it’s just so cozy. It’s snowing, too! My mum has now finished the little touch-up my dress needed, so I’m ready for Christmas Eve. You see, I wanted to wear an old dress that my mum sewed for me to use at Christmas prom when I was in lower secondary, but it was a bit too tight in the chest area – oh no! I’ll try to take a picture of it tomorrow for you to see. If I don’t have the time to blog tomorrow: Merry Christmas, everyone!

10 kommentarer

Siste innlegg