5 days left

Jeg er så glad for at jeg satt opp og skrev ferdig hjemmeeksamen på søndag, for jeg har hatt vondt i hodet siden jeg leverte oppgaven. Alt eksamensstresset har gått rett til skuldrene og nakken, og de veldig anstrengte knutene i musklene fører til hodepine. I går sov jeg nesten hele dagen, for jeg blir så sliten.

Eksamen i litteratur og historie (engelsk) og fransk språkferdighet står igjen, og jeg teller dagene (og timene) til jeg har juleferie: Fem dager og fem timer. I dag skal jeg gå gjennom course criterias, postmodernisme og de forskjellige romanene som er pensum i litteratur og historie, og i morgen klokken ni sitter jeg i eksamenslokalet – forhåpentligvis hodepinefri. Jeg har bestemt at jeg har råd til å ta meg fri etter eksamen i morgen, for så å kikke litt på fransken lørdag, søndag og mandag formiddag før jeg drar på jobb. Og så er det eksamen igjen på tirsdag, i et forferdelig rom på Låven på Dragvoll fullstendig uten vinduer. Sekstimerseksamen, dere. SEKS.

SOUNDTRACK: Bon Iver – Holocene


I’m so glad I sat up Sunday night and finished my home exam, because I’ve had a headache since I handed it in. All the exam-related stress has gone straight to my shoulder and neck, and I have these knots in my muscles which leads to my head really hurting. I spent all day yesterday sleeping, because I get so tired from the pain. 

The literature and history exam is tomorrow, and French proficiency is on Tuesday, which means there are five days and five hours left before I officially have almost an entire month off (from school, that is). I’m spending the day looking at course criterias, postmodernism and the various novels from the curricula of literature and history, and tomorrow I’ll be at the exam, hopefully without the headache. I’ve decided that I can afford to take the rest of tomorrow off, and then it’s back to the books and revising French proficiency on Saturday, Sunday and Monday morning, before going to work in the afternoon. Then it’s Tuesday and the final exam, in a terrible room with no windows whatsoever. And it’s a six hour exam. SIX.

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg