Urban Decay Eyeshadow Primer Potion

Jeg fikk jo fire meget hyggelig bonusoverraskelser i en pakke fra BeautyBay.com (les mer her) og én av disse bonusene var Urban Decay Eyeshadow Primer Potion, altså en øyelokkprimer, i variaten “Original”. Jeg sliter ikke så veldig med “creases” i øyenskygge ettersom jeg bruker Sexy Mama-pudder i ansiktet og da også på øyelokkene, men jeg har vært borti et par primere beregnet på dette området tidligere, f.ek.s en fra ELF. Den ble det til at jeg kastet for den var så veldig pigmentert og for lys, men så kostet den omtrent en tier eller noe, så jeg hadde egentlig ikke forventet så mye.

Denne er derimot fra et høyt anerkjent merke og kostet omtrent åtte ganger mer, så jeg hadde litt høyere forhåpninger denne gangen. Prisen på produktet ligger på 84 kroner (BeautyBay.com), og beskrivelsen er som følger:

“Urban Decay Eyeshadow Primer Potion is Urban Decay’s bestselling, world famous eye makeup primer in a brand new, easy to use squeezy tube. Get vibrant, crease-free colour that lasts over 24 hours with these legendary primers. Coveted by makeup artists and makeup junkies alike, Eyeshadow Primer Potion enhances your existing eye shadows – once you’ve tried it, you’ll never want to live without it!”

Produktets emballasje og ytre utseende:
Jeg synes tuben er veldig fin, skinnende lilla med fin skrift, så jeg vil si det er innbydende sånn sett. Den jeg fikk tilsendt var den minste størrelsen, 6 ml, og den er i en veldig fin størrelse med tanke på alt annet man også skal få plass til i toalettmappen. Urban Decay er i mine øyne et relativt dyrt merke (Naked-palettene koster jo 400 kroner!) og jeg synes utseendet passer til prisen, det ser rett og slett litt eksklusivt ut. Liker også at det heter “primer potion”, det får meg tenke på magi og hekser, haha!

Det som jeg synes er litt dumt er at den kommer med en ekstra plastemballasje rundt selve tuben. Søppelberget blir bare større og større, og ettersom tuben er nokså “stødig” i seg selv tror jeg ikke denne plasten rundt er så nødvendig, spesielt ikke siden plasten ikke var stiv nok til at den beskyttet tuben mot å bli klemt, etc. Dette er kanskje en spesiell ting å legge merke til når man tester sminke, men vi må faktisk tenke litt fremover om vi ikke skal rasere kloden vår enda mer.

Konsistens og påføring:
Det første jeg tenkte var “oi, så tykk!” da jeg klemte ut litt primer på fingeren min. Produktet har en beige farge (som en foundation), men denne fargen synes ikke etter påføring. Det at den føltes så tykk og fet gjorde ikke noe utslag på øyelokket, da jeg ikke merket at jeg hadde på noe. Det som er så fint er at man trenger veldig lite av den, kanskje nettopp fordi den er såpass tykk, og dermed varer tuben en stund. Og det er bra både økonomisk og avfallsmessig!

Utseende etter påføring:
Som sagt, konsistensen og fargen merket jeg ikke noe til da primeren var påført, og jeg tenkte at dermed er den kanskje ikke så bra, siden den bare “forsvant”. Ettersom den var såpass fet tenkte jeg også at øyenskyggen kunne bli litt ujevn, men dette var ikke noe problem i det hele tatt.

Holdbarhet:
Jeg brukte primeren for første gang under festsminke, og jeg fjernet heller ikke sminken (som forøvrig var “crease free”) før jeg la meg den natten. Dagen derpå trengte jeg ikke å sminke meg i det hele tatt, for primeren gjorde at øyenskyggen min (se her) holdt seg som om den var nylagt. Det var heller ikke en helt vanlig fest, jeg var nemlig på en utsolgt konsert der det var tett med folk og dermed ganske varmt. Jeg var ganske svett i ansiktet og dermed skulle man tro at øyensminken ikke holdt seg så meget bra, men ikke med denne primeren i bakhånd! Jeg er skikkelig imponert, og måtte til og med dokumentere på Instagram.

Dom: 10/10
Verdt pengene? Ja, helt klart. Jeg er fan av billigsminke à la ELF og Makeup Mekka, men siden denne koster under 100 kroner og faktisk er veldig bra, så tror jeg nok jeg kommer til å kjøpe en ny når den jeg har er tom.


Frizzy hair, don’t care!


I received a couple of bonus products in my last order from BeautyBay.com, and this primer was one of them. I’m not used to primers really, and the only one I’ve tried was like £1 from ELF and was all wrong for me both in consistency and colour. This one really surprised me with its longlasting effect! It is also quite cheap and from a respected brand, so I’m pretty sure I will re-order this one!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg