American Horror Story

Jeg liker ikke skrekkfilmer. Jeg så Grøsserne da jeg var liten og fikk tydeligvis livsvarig angst for klovner. Jeg har løpt som en gal hjem fra en venninne etter å ha sett The Ring fordi jeg var så sykt redd (og det var mørkt). Altså, om jeg sier at jeg fremdeles litt redd for at heksa fra Snøhvit og De Syv Dvergene skal komme og ta meg – og da snakker vi Disney-versjonen – så skjønner dere kanskje at jeg ikke liker skrekkfilmer.

Men så har det seg sånn at jeg liker serier. Jeg liker å leve meg inn i dem, og bli ordentlig kjent med karakterene. Jeg har grått mang en tåre sammen med Elena Gilbert (og de andre) i The Vampire Diaries, og jeg hadde hjertesorg etter at Marissa døde i The OC. Jeg har blitt forelsket i Chuck Bass gang på gang sammen med Blair Waldorf i Gossip Girl, og da Dexter mistet Deb i Dexter var jeg utrøstelig. Så hvorfor ikke prøve noe helt nytt, nemlig å være livredd sammen med de stakkars beboerne av The Murder House i første sesong av American Horror Story?

Nå må jeg nesten medgi at jeg har prøvd før. For kanskje et år siden så jeg nemlig den første episoden av serien, og passende nok var jeg hjemme alene den natta. JEG VAR SÅ REDD FOR AT DE EKLE TINGENE I KJELLEREN SKULLE KOMME OG TA MEG. Siden vi bor i andre etasje, har vi leiligheter både over og under oss, og dermed blir det litt lyder. Så der ligger jeg i sengen og er forbannet sikker på at “NÅ ER DET NOEN PÅ STUA!!!” og trekker dyna helt over hodet og er rett og slett livredd. Pluss at jeg har hatt noen mareritt i ettertid som ikke kan komme av noe annet enn American Horror Story. 

💕

Så var det en venninne som skrøt serien opp i skyene, og så er jeg litt glad i han Evan Peters, så jeg prøvde igjen. Og nå har jeg jammen sett tre episoder uten å se vekk! Og jeg er så fascinert av de to damene, Myrna og Constance, og jeg lurer sånn på hvordan det hele henger sammen, så jeg er faktisk ikke redd i det hele tatt. Nå skal det sies at det var høylys dag og jeg var helt sikker på at jeg ikke skulle være hjemme alene påfølgende kveld og natt, men det er fremskritt å spore! (men jeg gruer meg litt til American Horror Story: Freak Show, for jeg har hørt at det er en noget skummel klovn med i den sesongen…)

Liker du skrekkfilmer og/eller American Horror Story?
(alle bilder fra weheartit.com) 



After years of being afraid of clowns, the witch in “Snow White and the Seven Dwarfs” (yes, the Disney film) and scary stuff in general, I’ve decided to start watching “American Horror Story”. The last time I tried, I ended up being scared for my life the following night, but now I’ve seen three episodes and I haven’t even flinched (more than one should). I really like Evan Peters and the whole storyline is very intriguing, so I can’t wait to watch more (in daylight)! Although, I am quite worried about the rumoured clown in “American Horror Story: Freak Show”…

3 kommentarer
    1. Altså, etter jeg så Exorsisten så er jeg “scarred for life” om man kan kalle det det. Jeg så “The Hitcher” med en venninne og vi begge var livredde da vi satt barnevakt rett etterpå. Jeg kan se, men åh så redd jeg blir. Blir redd for PLL jeg da..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg