Goodreads Reading Challenge

Goodreads.com er en kjempefin side der man kan “kartlegge” hva man har lest, hva man leser og hva man vil lese. Man kan legge til folk som venner og se hva de leser og bli med i grupper etter hva man liker litteraturmessig. Man kan også melde seg på såkalte “Reading Challenges”, der man skriver inn hvor mange bøker man vil lese i løpet av det kommende året og dermed oppdaterer siden hvor langt man har kommet ettersom man merker bøker som lest.

Jeg bruker Goodreads veldig ofte, både for å motivere meg selv til å lese mer men også for å finne bøker jeg ikke har hørt om før. Goodreads kan også oppdatere deg på nye utgivelser, og du finner også et relativt bra e-bok-sortiment på siden. Det finnes også en bra applikasjon, som jeg bruker mest for å oppdatere, men siden applikasjonen har en scanne-funksjon kan jeg legge inn nye bøker jeg skal lese ved å simpelthen scanne strekkoden bak på boken. Lurt!

Poenget med dette innlegget var altså denne leseutfordringen man gir seg selv, og jeg ble i dag ferdig med min selv om vi knapt skriver oktober ennå. Hurra! Jeg har altså lest 45 bøker i år, så jeg tenkte jeg skulle utvide til 50, fordi det er et finere tall (jeg er obsessed med runde, fine tall). Jeg går helt garantert over femti også, jeg har jo fire pensumbøker til jeg skal lese pluss en god del bøker klar på Kindle-en, men femti er, som sagt, et fint tall.

Hvis du er interessert i å følge med på hvordan det går med meg og lesingen, kan du gjerne legge meg til som venn på Goodreads.com (søk på Julie Bettina så er jeg eneste treff) eller så kan du se på den snedige lille widgeten i venstremargen her på bloggen! I bloggkategorien lesehest (følg linken eller se margen til venstre) kan du se hvilke bøker jeg har lest hver måned og også en liten anmeldelse av hver tittel. Bøker ♥


Goodreads.com is a great page for us literary nerds, where you can mark books you’ve read, rate them and even write little reviews for others to read. It is also a social community, where you can add friends and see what they are reading as the update their page. They also have a reading challenge so you can challenge yourself to read a certain numbers of books within a year, and then the challenge updates itself as you mark books as read. I’ve actually completed this years challenge of 45 books, and I’m going to expand it to 50 books (for starters). If you want to keep up with my reading you can add me on Goodreads (search for Julie Bettina, I’m the only result), or just read my book reviews here on the blog. I post one for each month, and all of them can be found in this category. Books 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg