Autumn essentials

Nå som det er høst søker jeg mot renere uttrykk og basiselementer. Her har jeg valgt ut mine høstfavoritter akkurat nå, hentet fra min egen garderobe.

SKINNJAKKEN

I sommer gjorde jeg et realt kupp på Nelly.com og fikk denne utrolige fine bikerjakken til bare 115 kroner. Den er nokså lik den jeg har fra før, men den er lengre i modellen og passer dermed litt bedre for kaldere tider (men jeg har ikke hjerte til å kvitte meg med den gamle, så den blir!). Det er selvfølgelig ikke ekte skinn, for det føler jeg ikke noe spesielt behov for, og jeg synes “skinnet” er utrolig fint og ikke minst mykt. Har allerede brukt den hver skoledag hittil, så her har vi nok min nye favorittjakke.

SKINNY JEANS

Når det gjelder skinny jeans er jeg nok Kate Moss den andre. Jeg bruker kun skinny jeans og trives ikke i noe annet. Akkurat nå er det jo mye mum jeans ute og går, men det har ikke bitt på meg hittil, i alle fall, her er det skinny hele veien. Denne er en utrolig godt brukt Superflex fra Bik Bok, som har holdt både farge og form utrolig bra når man tenker på hvor mye den er brukt. Skinny jeans er nok min favorittbukse uansett årstid, ikke bare på høsten, men like fullt og nettopp derfor er den en del av min basis-høstgarderobe. Jeg har også et denimblått par jeg bruker omtrent like mye, gruer meg til de slites i stykker.

SKOTSKRUTET SKJERF

Dette skjerfet er det eneste helt nye på denne lista. Når det går i sort og hvitt/ensfargede plagg er det fint med noe som spriter opp litt, og det vil jeg si dette fine skjerfet gjør. Fikk idéen av Kristin som hadde kjøpt sitt på Nelly.com, men jeg fant dette her på eBay til omtrent en femtilapp. Selv om det er noe mindre enn beskrevet på siden passet det meg perfekt når det kommer til lengde og bredde: Ikke så langt at det kommer i veien men stort nok til at det faktisk gjør nytte.

ENSFARGEDE T-SKJORTER

I sommer har jeg faktisk kjøpt en del basistopper. Ensfargede i behagelige materialer, og de går rett og slett til alt og alle anledninger. Jeg kjøpte noen til fullpris men et par stykker var jeg også så heldig å finne på salg, så hurra for det. Jeg valgte å fotografere den hvite for den er jo en klassiker, men har også i sort, grå, flere i hvitt og en lys rosa, i tillegg til de i lin jeg hadde fra før. Basic ♥

BOOTS

 

Og så, så klart, them boots. Disse ble kjøpt i vår på salg hos Bik Bok for – wait for it – 49 kroner! SYKT. Men ja, skikkelig fine og spennene gir det lille ekstra, western-aktige uttrykket. Og det liker vi!

RED RED RED

Prikken over i-en må vel være røde lepper og negler. Matcher skjerfet, til og med! Jeg er veldig glad i Lost On Lombard fra OPI og min nye røde lepper-favoritt, Marilyn fra Makeup Mekka, og tenker det hadde sett sykt stilig ut med antrekket i dette innlegget.

Er det noe du  ha nå som det er høst?



Now that autumn is upon us I have moved towards a cleaner look and basic elements. Above you can see my season favourites of the moment, all of them picked from my own wardrobe. The biker jacket is a classic that will never go out of style (at least not for me), and this was a real bargain from Nelly.com. I have a shorter version which is five years old now, but this new one is a longer model more fitting for lower temperatures. Skinny jeans are another style I will never tire of, you can call me the new Kate Moss (haha?). I’ve seen that mum jeans are all the rage nowadays, but that hasn’t gotten to me yet, and I bet it won’t at all. Skinny till the end! This black pair is, along with a similar pair in denim blue, my favourite, and it is a miracle that it has the same fit and (almost) the same colour as when I bought it, because I use it ALL THE TIME. The tartan scarf is the only brand new thing on this list. I was inspired by Kristin and found it at eBay for about 50 NOK. The other stuff on my list are monochrome, so a spitz of colour was quite fitting, and this red tartan is so stylish and autumn-y. The last thing is basic t-shirts. I have been preparing this summer, you see, because I’ve bought quite a few basic tops, in white, black, grey and even light pink, a couple wasordinary price but mostly on sale. Then, of course, the boots, this time with a cute, western-y detail. And as the cherry on top, red nails and lips. My favourites are Lost on Lombard from OPI and Marilyn from Makeup Mekka, and I think these would look great with the black and white styles in this post. Do you have some specific things you need now that autumn is here?

10 kommentarer

Siste innlegg