Netthandel: Det kan lønne seg å si fra

På mandag bestilte jeg en genser og en bukse fra H&M sin nettbutikk. Jeg fikk fri frakt, og betalte 99 kroner for toppen og 50 for buksa, som var av typen blomstrete superstretch i str. 36. Pakken kom veldig fort (H&M har stepped up their game i det siste mht. pakking og sending!) og der var både bukse og genser. Genseren var kjempefin og i riktig størrelse, og så skulle buksa på.


Den var så fiiiiin, sukk. (hm.com)

Jeg er ikke en stor jente. Selv om jeg rager 172 cm over bakken bruker jeg str. S/36 i bukser nesten uansett. Jeg har f.eks. en bukse i skinnimitasjon, et lite stretchy materiale, fra H&M i størrelse 36, og den kunne ikke vært annerledes. Likevel var ikke denne “superstretchbuksa” akkurat i min størrelse. For å si det sånn! Dere skjønner det, at den buksa fikk jeg til cirka midt på låret, og der var det stopp. Stoffet var ikke stretchy, og i alle fall ikke superstretchy, for fem flate øre, og jeg tok den skuffet av igjen.

De fleste vet at det er ikke en veldig god følelse å ikke få på seg klær, selv om det var en bukse til bare femti kroner. Men denne buksa må ha vært feilmerket altså, det virket heller som en str. 32! Samtidig var stoffet veldig lite strekkbart, og jeg var absolutt ikke fornøyd. Jeg kunne selvfølgelig returnert den, men når H&M tar en returavgift på 40 kroner var det rett og slett ikke verdt det når varen kostet 50,-.

Jeg ville likevel si fra om at slikt ikke er greit, og dermed skrev jeg en e-mail, sånn cirka som jeg har skrevet det over, og i dag fikk jeg svar. De beklaget på det sterkeste, og mente at det må ha skjedd en produksjonsfeil, at den var feilmerket eller noe slikt. Som plaster på såret får jeg nå en verdikode på 50 kroner tilsendt, slik at jeg ikke skulle få noen utgifter på grunn av deres feil. Hurra! Mannedyret mitt sier at jeg er dronningen av klagemail, og ja, det kan hende det, men i alle fall i slike tilfeller synes jeg det er viktig å si fra, slik at selger blir oppmerksom på at størrelsen på akkurat denne varen er helt annerledes enn på andre varer i lignende kategori. De takket meg faktisk for å si fra, så jeg er såre fornøyd.

Har du hatt en lignende opplevelse?



Had a negative experience concerning size when I ordered a pair of pants from H&M, so I e-mailed customer service and ended up getting a gift certificate worth the price the pants cost me. Win!

8 kommentarer
    1. Buksene fra H&M har jeg ikke noe særlig tro på lenger…. De sier at de er stretchy, men guuud- det er de ikke! Denne buksen er ikke et unntak, og jeg blir alltid missfornøyd med buksene fra H&M. De eneste buksene jeg blir 100 % fornøyd med er enten fra Only eller Vero Moda 🙂 Så jeg har gjort noen bomkjøp opp gjennom årene, haha.
      Men synd det med buksen, for den var fiiin! Og så bra at du sa fra!
      – Siri

    2. siribokoholiker: Nei, ble litt for skuffet til at jeg gidder å prøve igjen, for å være ærlig. Hadde lett etter en slik mønsterbukse lenge og denne var liksom midt i blinken, men så bare nei. Jeg er blitt så glad i Superflex-buksene fra Bik Bok, jeg, de er ganske dyre men de er skikkelig gode og holder formen for evig. 🙂

    3. SV- Jeg har funnet ut at det lønner seg å legge i noen ekstra hundelapper i bukser! Måtte skaffe meg et nytt buksepar i sommer(for jeg var ikke fornøyd med noen av buksene mine og de var blitt små :'( #, så jeg skaffet meg et nytt par fra only. De heter the revolutionary pants#sorry hvis skrivefeil#, og de er virkelig revolusjonerende!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg