Mardi

SOUNDTRACK: Edith Piaf – Padam Padam

Bonjour, mes petits lapins! Ça va? Det er rart dette med språk. Etter noen uker med (nesten) daglig aktivitet på Duolingo (kjempebra app alle språklærere bør få elevene sine til å bruke!) og litt fransk musikk her og der kan jeg plutselig formulere meg på fransk igjen. Det er fint å vite at det ligger et sted under hjernebarken og at det kun trengs bittelitt stimuli for at det skal komme krypende frem igjen. Merveilleux!

I dag er faktisk siste dag av sommerferien min, noe som er ganske godt, egentlig. Gleder meg til rutiner, ting jeg  gjøre, møte folk og bare være student igjen. Hurra! Men før den tid skal jeg diskutere fremtiden min i interiørbutikken, trene og dra på IKEA. Ha en flott dag!


(whi)

Hello, hello! I’m sitting here listening to Edith Piaf and thinking how easily one’s knowledge of French can come “back” just by listening to music and being active on this incredible app called Duolingo. This is the last day of my summer vacation (tomorrow’s school), which is quite alright. School leads to routines, things you have GOT to do, meeting people and just being a student again. But before all that, I’m going to discuss my future as a salesperson at the home decor store, work out and do some shopping at IKEA. Have a nice day!

4 kommentarer
    1. ahh, du er så flink! Jeg hadde fransk i fem år, og jeg savner det! Ahhh… jeg vil bli lærer i alt jeg merker jeg… En skolehverdag med alle fagene, haha 🙂 Bortsett fra norsk selvfølgelig! Nei takk til det 🙂
      – Siri

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg