One day of summer

I går var det helt utrolig fint vær i Sør-Trøndelag, og jeg har blitt ganske så mye brunere – etter én dag! I dag er det derimot gråere enn gråest, skikkelig mørkt og vått med jevne mellomrom. Her snakker vi byger, så jeg skal holde meg inne så mye jeg kan, tror jeg.

Jeg tilbrakte gårsdagen hjemme hos foreldrene mine sammen med storesøstrene og tantebarna mine. Mens vi satt ute i hagen så jeg plutselig noe som gikk rundt i utkanten av plena, og tror dere ikke det var en spissmusunge! Jeg og storesøster fanget den i en bøtte slik at ungene kunne få se på den, for så å slippe den ut der vi fant den. Denne ungen og en annen(!) vendte derimot tilbake til åstedet og gikk rundt på plenen ganske så lenge. Snodige dyr!

p8puRASeRG


Og i bakgrunnen hører dere nevøen min som våkner, det er altså ikke musa.

2 kommentarer
    1. Hadde fridag i går og var litt ute, men ellers dro jeg på besøk til bestevennina mi som jeg ser altfor sjeldent siden hun har flyttet til Lillehammer.
      Men herregud såå søt 😀 Dessverre ser jeg sjeldent spissmusene levende her hjemme, for vi har 4 jaktere/pusekatter. haha 🙂 Skjønner ikke hvorfor de fanger de stakkarene, for de er jo giftige. :/
      – Siri

    2. siribokoholiker: Det er faktisk spyttet deres som er giftig (de lammer insektene de spiser!), men de har såkalte moskuskjertler som gjør at de smaker vondt, så de fleste kjøttetere skyr dem – bortsett fra ugla, som sluker byttet helt og dermed ikke blir affektert av smak, haha! (vi googlet det da vi fanget den i går, jeg er nok ikke et vandrende leksikon)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg